Media dorzucą się do funduszu na walkę z pandemią COVID-19 – informuje portal wPolityce.pl. Rząd ma już niebawem zająć się przygotowaniem nowych regulacji, które nałożą na nadawców i wydawców mediów obowiązek odprowadzania części przychodów reklamowych na rzecz funduszu solidarnościowego.
Ustawa ma zapewnić dodatkowe finansowanie Narodowego Funduszu Zdrowia oraz Funduszu Wsparcia Kultury i Twórczości – informuje wPolityce.pl.
Fundusz Solidarnościowy. Dorzucą się (prawie) wszyscy
Konieczność odprowadzania części przychodów reklamowych do Funduszu Solidarnościowego ma dotyczyć wszystkich nadawców i wydawców (z wyłączeniem tych najmniejszych). Obowiązek ma zostać nałożony ustawowo nie tylko na media prywatne, ale także na Telewizję Polską, czy Polskie Radio. Nie wiadomo jeszcze, jaki procent przychodów będzie miał być odprowadzany, oraz czy będzie ustalony pułap, od którego wpłaty na walkę z pandemią będą musiały być uiszczane.
Jednak, jak informuje wPolityce.pl, środki z Funduszu Solidarnościowego będą mogły być przeznaczane na promowanie polskiej kultury i sportu, czy edukacje społeczeństwa w kwestii zagrożeń w mediach, w tym głównie w internecie.
Projekt ustawy może trafić do Sejmu już w marcu. W takim tempie można się spodziewać, że ustawa zostanie przyjęta jeszcze w tym roku.
Czytaj też:
MZ: Spory spadek nowych przypadków koronawirusa. Zmarły 42 osoby