„Będzie lekcja na przyszłość”. Jedno kliknięcie kosztowało stratę 2,5 tys. zł

„Będzie lekcja na przyszłość”. Jedno kliknięcie kosztowało stratę 2,5 tys. zł

Zakupy internetowe
Zakupy internetowe Źródło:Pexels
Ofiarą bezczelnej oszustki padła 33-latka, która chciała sprzedać w internecie spodnie. Kiedy kliknęła w przesłany przez kupującą link i podała dane swojej karty, straciła 2,5 tysiąca złotych. Gdy zorientowała się, że padła ofiarą oszustwa, dostała od kupującej bezczelną wiadomość: „będzie lekcja na przyszłość”.

Do biłgorajskich policjantów zgłosiła się 33 - letnia kobieta, która została oszukana podczas internetowej transakcji. Kobieta na jednym z popularnych portali ogłoszeniowych wystawiła na sprzedaży spodnie.

Skontaktowała się z nią osoba zainteresowana kupnem. Po dopracowaniu szczegółów dotyczących transakcji, rzekoma kupująca podesłała sprzedającej link, za pośrednictwem którego kobieta miała odebrać pieniądze. Po otwarciu linku 33-latka podała dane swojej karty i dokonała potwierdzenia.

W efekcie okazało się, że zamiast otrzymać pieniądze ze sprzedaży, to z jej konta zniknęły pieniądze. W trzech transzach wypłacono pieniądze na kwotę około 2,5 tysiąca złotych. Kiedy 33 -latka zorientowała się, że została oszukana napisała do „kupującej”, że chce zwrotu pieniędzy. W odpowiedzi otrzymała radę: „…będzie lekcja na przyszłość”....

O wszystkim pokrzywdzona powiadomiła policjantów, którzy teraz poszukują oszustów.

W sieci łatwo paść ofiarą oszustów

W tej sytuacji można tylko ponowić apel o zachowanie szczególnej ostrożności w trakcie internetowych zakupów. Przestępcy tworzą strony internetowe do złudzenia podobne do dobrze nam znanych witryn banków lub sklepów, rozsyłają linki, dzięki którym są w stanie przejąć kontrolę nad komputerem albo kontem bankowym.

Korzystając z płatności internetowych, należy zwracać uwagę na każdy najdrobniejszy szczegół. Czasami jest to pojedyncza litera w adresach lub nazwach portali. Podobnie jeśli nieznajoma osoba podsyła nam link, który przekierowuje nas na stronę gdzie mamy podać swoje dane, nie róbmy tego! Zachowujmy rozsądek i pamiętajmy o podstawowych zasadach bezpieczeństwa.

Czytaj też:
Oszustwo „na zdalny pulpit”. Zakończ rozmowę, gdy rzekomy pracownik banku prosi o zainstalowanie oprogramowania