Zmiany na Allegro. Serwis wycofuje się z jednej z zapowiedzi

Zmiany na Allegro. Serwis wycofuje się z jednej z zapowiedzi

Allegro
Allegro Źródło:Shutterstock / Casimiro PT
Nie wprowadzimy tak zwanej klauzuli waloryzacyjnej - poinformowało Allegro. Klauzula ta miała uprawniać serwis do zmiany ceny usługi i minimalnej kwoty zakupów gwarantującej bezpłatną dostawę w oparciu o publikowany przez GUS wskaźnik zmiany cen towarów i usług konsumpcyjnych.

Allegro poinformowało na początku listopada o zmianach, które nie ucieszą klientów serwisu, gdyż wiążą się z podwyżkami. Wśród owych zmian ostatecznie nie będzie jednego zapisu, który miał się pojawić w regulaminie Allegro Smart! Chodzi o tzw. klauzulę waloryzacyjną. O wycofaniu się z klauzuli poinformował serwis.

– Nie wprowadzimy tak zwanej klauzuli waloryzacyjnej, która uprawniałaby nas do zmiany ceny usługi i minimalnej kwoty zakupów gwarantującej bezpłatną dostawę – w oparciu o publikowany przez GUS wskaźnik zmiany cen towarów i usług konsumpcyjnych – poinformowało Allegro.

Usługa Allegro Smart! droższa

Allegro poinformowało kilka tygodni temu, że usługa Allegro Smart! będzie droższa. Od 21 listopada roczny abonament w usłudze kosztuje 59,90 zł, zamiast dotychczasowych 49 zł. Nowa cena obowiązuje dla subskrypcji rocznych, które są przedłużone lub wykupione od 21 listopada br. (od godziny 9.00). Osoby, które korzystały z usługi przed tą datą, będą płacić za nią na dotychczasowych warunkach (do czasu wygaśnięcia rocznego abonamentu). Nowe zasady Allegro Smart! będą obowiązywać dla subskrypcji przedłużonych na kolejny okres. Nie zmieniła się natomiast cena miesięcznej subskrypcji Smart! (będzie to nadal 10,99 zł).

Allegro wprowadziło również zmiany w kwocie minimalnych zakupów od jednego sprzedającego, która gwarantuje bezpłatną dostawę:

  • z 40 zł na 45 zł – w przypadku dostawy do automatów paczkowych i punktów odbioru;
  • z 40 zł na 65 zł – dla przesyłek kurierskich.

Niedawno Allegro poinformowało też o wzroście cen za dostawy. Nowy cennik usług dostawy zakupów, w tym tych do paczkomatów czy punktów DPD, obowiązuje od 1 listopada br. i dotyczy osób, które nie korzystają z usługi Smart!.

Czytaj też:
Chcielibyśmy, by produkty codziennej potrzeby zdrożały „tylko” o 19,7 proc. Skala podwyżek dużo wyższa