Sprzedaż detaliczna znów rośnie. Są najnowsze dane

Sprzedaż detaliczna znów rośnie. Są najnowsze dane

Zakupy
Zakupy Źródło:Shutterstock
Sprzedaż detaliczna w cenach stałych wzrosła w marcu o 6,1 proc. rok do roku - wynika z danych GUS. Znaczący wzrost odnotowano w ujęciu miesięcznym.

Główny Urząd Statystyczny (GUS) podał we wtorek, że sprzedaż detaliczna w cenach stałych była w marcu wyższa niż przed rokiem o 6,1 proc. Podobny wzrost odnotowano miesiąc wcześniej. – Sprzedaż detaliczna w cenach stałych w marcu 2024 r. była wyższa niż przed rokiem o 6,1% (wobec spadku o 7,3% w marcu 2023 r.). W porównaniu z lutym 2024 r. notowano wzrost sprzedaży detalicznej o 14,2%. W okresie styczeń-marzec 2024 r. sprzedaż wzrosła r/r o 5,0% (wobec spadku o 3,5% w analogicznym okresie 2023 r.) – czytamy w komunikacie GUS.

twitter

Sprzedaż detaliczna w marcu. Gdzie największy wzrost?

Z danych przekazanych przez GUS wynika, że w poprzednim miesiącu znaczny wzrost sprzedaży detalicznej (w cenach stałych) w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku odnotowały podmioty z grup:

  • pozostałe (o 19,4 proc.),
  • pojazdy samochodowe, motocykle, części (o 13,5 proc.),
  • paliwa stałe, ciekłe, gazowe (o 11,2 proc.),

Przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grupy o największym udziale w sprzedaży detalicznej „ogółem” – „żywność, napoje i wyroby tytoniowe” wykazały wzrost o 6,6 proc.

W marcu br. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku odnotowano niższą wartość sprzedaży detalicznej przez internet w cenach bieżących (o 1,8 proc.). Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży „ogółem” zmniejszył się w poprzednim miesiącu w porównaniu z marcem 2023 roku z 8,6 proc. do 8,0 proc. Spośród prezentowanych grup o znacznym udziale sprzedaży przez internet spadek udziału raportowały przedsiębiorstwa z grup „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (z 25,6 proc. przed rokiem do 23,3 proc.) oraz „meble, rtv, agd” (odpowiednio z 18,0 proc. do 17,1 proc.). Udział grupy „tekstylia, odzież, obuwie” nie uległ zmianie i wyniósł 23,0 proc.

Czytaj też:
Kasy samoobsługowe wchodzą do sklepów odzieżowych. Tak jest w kolejnej znanej sieciówce
Czytaj też:
Promocje w Lidlu i Biedronce od 22 kwietnia. Kiełbasa na grilla i piwo za darmo na majówkę