W klapkach na giełdę. Kubota chce pozyskać 2,5 miliona złotych i wejść na NewConnect

W klapkach na giełdę. Kubota chce pozyskać 2,5 miliona złotych i wejść na NewConnect

Klapki Kubota
Klapki Kubota / Źródło: Kubota
Kubota zmierza na NewConnect. Już we wtorek 24 sierpnia zakończy się emisja akcji, w ramach której firma chce uzyskać finansowanie na poziomie 2,5 miliona złotych.

Kubota – właściciel marki oferującej popularne w latach 90. klapki – po reaktywacji działalności w 2018 roku przygotowuje się do wejścia na rynek NewConnect, podała spółka. W ramach emisji akcji trwającej do 24 sierpnia spółka planuje pozyskać do 2,5 mln zł na dalszy rozwój.

17 sierpnia 2021 r. rozpoczęła się II transza emisji akcji Kubota, mająca charakter otwarty. Wartość zapisów na akcje przyjętych w ofercie publicznej przekroczyła już próg emisji ustalony przez spółkę wynoszący 1 250 002 zł.

– Oferta publiczna akcji to przede wszystkim sposób na pozyskanie niezbędnych środków na dalszy rozwój firmy. Rok 2020 był dla nas bardzo dobry. Udało nam się potroić przychody, dwukrotnie zwiększyliśmy ilość użytkowników na stronie (do 600 tys.) oraz ilość odsłon naszej strony (do 2 mln). Pieniądze z emisji pozwolą na pokonywanie kolejnych barier i jeszcze prężniejszy rozwój – powiedziała dyrektorka operacyjna i szefowa marketingu w Kubota Alina Sztoch.

Nie tylko legendarne klapki

Oprócz obuwia w asortymencie marki znaleźć można skarpety, akcesoria, a także odzież. W lipcu tego roku miała premierę pierwsza w historii marki streetwearowa linia odzieży, łącząca wygodę i estetykę lat 90., wskazano w komunikacie spółki.

– Zainteresowanie naszymi produktami potwierdzają dane sprzedażowe, które z roku na rok stają się coraz wyższe. Porównując 2019 i 2020 rok, odnotowaliśmy wzrost sprzedaży o 170 proc. W połowie 2021 r. nasz sklep odwiedziło o 21 więcej użytkowników niż w analogicznym okresie w zeszłym roku, a wartość koszyka powiększyła się o 10 proc. – dodała dyrektorka ds. technologii i szefowa e-commerce w spółce Kubota Joanna Kwiatkowska.

Od czasu reaktywacji Kubota stale poszerza swoją ofertę. W asortymencie marki oprócz klapków dostępne są także skarpety, czapki, worki i inne akcesoria, a od niedawna także kolekcja odzieży. Stacjonarnie marka Kubota działa na rynku polskim, jednak zakupy internetowe dokonywane są także poza granicami kraju.

Czytaj też:
Największy konkurent CD Projektu idzie na giełdę? Trwają przygotowania

Źródło: WPROST.pl / Kubota / ISBNews
 0

Czytaj także