Nowe wsparcie dla przedsiębiorców w ramach tarczy antykryzysowej ogłosili wicepremierka Jadwiga Emilewicz i minister Andrzej Adamczyk. Chodzi o wsparcie leasingu dla branży transportowej i nowe pożyczki dla małych i średnich przedsiębiorstw. Jak złożyć wniosek o pożyczkę obrotową?
Co to jest pożyczka obrotowa na finansowanie deficytu w kapitale obrotowym?
Pożyczka obrotowa na finansowanie deficytu w kapitale obrotowym przeznaczona jest dla klientów z sektora MŚP (małych i średnich przedsiębiorstw) o obrotach powyżej 4 mln zł i posiadających dodatnie wyniki za 2019 r. (pozytywna EBITDA i wynik netto) oraz prowadzących pełną księgowość.
Jakie są warunki pożyczki obrotowej na finansowanie deficytu w kapitale obrotowym?
-
Kwota pożyczki: 0,8 mln zł – 5 mln zł
-
Okres finansowania do 6 lat
-
Wydłużony okres karencji w spłacie kapitału do 15 miesięcy
-
Oprocentowanie rynkowe: WIBOR 1M + marża zgodnie z siatką marż stosowaną w parametryzatorze pożyczkowym
-
prowizja przygotowawcza 0,2 proc., brak prowizji za przedterminową spłatę, za rozpatrzenie wniosku i od niewykorzystanej kwoty pożyczki
-
pożyczka uruchamiana jednorazowo lub w transzach
-
zabezpieczenie pożyczki: hipoteka na nieruchomości i inne standardowe zabezpieczenia akceptowane przez ARP S.A. (minimum 120 proc. wg wartości rynkowej), wykorzystanie wsparcia Funduszy Poręczeniowych KGP oraz zabezpieczenia uzupełniające: weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową,
-
oświadczenie o poddaniu się egzekucji w trybie art. 777 Kpc, poręczenie wg prawa cywilnego głównych udziałowców pożyczkobiorcy
Jak wypełnić wniosek o pożyczkę obrotową na finansowanie deficytu w kapitale obrotowym?
Zanim przystąpi się do wypełniania wniosku o pożyczkę:
-
Trzeba się upewnić, że Profil Zaufany na platformie ePUAP jest aktywny, a jeżeli jeszcze się go nie ma, to niezwłocznie trzeba założyć
-
Trzeba przygotować dokumenty z poniższej listy (na dole) w wersji elektronicznej
-
Trzeba zainstalować jedną z zalecanych przeglądarek (Chrome 56 i wyższe, Firefox 51 lub wyższe, Edge 79 lub wyższe)
Składanie wniosku odbywa się elektronicznie. Po złożeniu wniosku nastąpi kontakt ze strony ARP. Do podpisania umowy wystarczy kwalifikowany podpis elektroniczny.
Lista dokumentów:
-
Pełne sprawozdanie finansowe za rok 2018 (e-sprawozdanie w formacie.xml).
-
Sprawozdanie z badania sprawozdania przez biegłego rewidenta (o ile jest sporządzane) za rok 2018 (.pdf).
-
Bilans i Rachunek zysków i strat za rok 2019 wstępny (.pdf lub.xml)/lub Pełne sprawozdanie finansowe za rok 2019 (e-sprawozdanie w formacie.xml).
-
Bilans i Rachunek zysków i strat lub sprawozdanie F-01/I-01 za ostatni kwartał (.pdf).
-
Wypełniony załącznik Informacja o zobowiązaniach finansowych bilansowych i pozabilansowych wraz z parametrami ich spłaty (.pdf)
-
Plan wpływów i wydatków w ciągu najbliższych 12 miesięcy („plan”) – dokument szczegółowo opisujący przewidywane ograniczenie działalności spowodowane epidemią koronawirusa, pokazujący spadek sprzedaży towarów lub usług.
-
Prognoza finansowa na kolejne lata finansowania (.pdf).
-
Dokumenty dotyczące proponowanych zabezpieczeń:
-
Zaświadczenia i opinie: zaświadczenie ZUS, zaświadczenie US, opinie z instytucji finansowych (nie starsze niż 1 miesiąc), ewentualnie oświadczenia przedsiębiorcy o braku zaległości lub ich stanie (.pdf).
Czytaj też:
Na jaką pomoc możesz liczyć prowadząc mikrofirmę?Czytaj też:
Nowe wsparcie dla przedsiębiorców. Leasing operacyjny i pożyczki obrotowe od ARP
Źródło: ARP