Jak umiejscowić swój biznes w wirtualnej rzeczywistości?
Artykuł sponsorowany

Jak umiejscowić swój biznes w wirtualnej rzeczywistości?

Biznes w wirtualnej rzeczywistości
Biznes w wirtualnej rzeczywistości Źródło: oferent.com.pl
Rewolucja 4.0, czyli ogólna cyfryzacja życia zarówno w aspekcie prywatnym, jak i biznesowym, dzieje się na naszych oczach od kilku lat. Jednym z najważniejszych elementów Czwartej Rewolucji Technologicznej jest internet, który bezapelacyjnie przyspiesza wdrażanie niektórych procesów. Stał się potężnym narzędziem, szczególnie w czasach, gdy większość firm swą działalność przeniosło choć w części do wirtualnej rzeczywistości. Jak zatem skutecznie budować pozycję biznesu w sieci? Na to pytanie odpowiemy w tym artykule, podając praktyczne rady, z których może skorzystać każdy przedsiębiorca.

Nie obawiaj się biznesu on-line

To podstawowa zasada, o której powinien pamiętać każdy właściciel firmy. Internet otwiera zupełnie nowe możliwości pozyskiwania i docierania do potencjalnych klientów. Jak wskazują ogólnopolskie badania, coraz więcej konsumentów korzysta z sieci w celach zakupowych, nie tylko w sektorze B2C, ale także w B2B. Na wzrost zainteresowania ofertami internetowymi ma wpływ między innymi łatwa ich dostępność, a także oszczędność czasu, związana z poszukiwaniem dostawcy konkretnych usług.

Tendencja ta rysuje się wyraźnie również w sektorze B2B, gdzie widać wzrost zainteresowania pozyskiwaniem partnerów biznesowych oraz klientów właśnie w formule on-line. Co istotne – przedsiębiorcy funkcjonujący dotychczas w tradycyjnej formule, często zmuszeni są do migracji swojej działalności do internetu. Spowodowane jest to między innymi rosnącą konkurencją, a także sytuacją epidemiczną, z której skutkami mierzy się niemal każda branża. Warto więc rozpocząć przygotowania do nowego otwarcia, jakim jest pozyskiwanie klientów w internecie.

Klienci w wirtualnej rzeczywistości

Jedną z najczęstszych obaw, z jaką mierzą się przedsiębiorcy, jest sposób pozyskania klientów. Dotyczy to zarówno firm przenoszących swoją działalność do internetu, jak i biznesów dopiero startujących. Warto mieć na uwadze, że internet otwiera zupełnie nowe możliwości w tym zakresie, likwidując choćby ograniczenia geograficzne. Dziś klienci mogą wybrać przedsiębiorcę z drugiego końca Polski, a nawet spoza granic kraju, nic na tym nie tracąc, a co więcej – zyskując wyjątkowo atrakcyjną ofertę.

Poszukując więc sposobów na pozyskanie klientów, należy wziąć pod uwagę kilka rozwiązań. Pierwszym jest stworzenie nowoczesnej wizytówki biznesowej, czyli strony internetowej. Nie można jednak poprzestać na tym kroku. Istotne jest bowiem aktywne poszukiwanie klientów i docieranie do nich wieloma kanałami. Jednym z nich są portale ogłoszeniowe, których zadaniem jest łączenie odbiorców usług i towarów ze sprzedawcami. To idealna droga do zbudowania silnego biznesu w sieci, odpornego na chwilowe wahania rynku, czy wprowadzane ograniczenia.

Pozyskiwanie partnerów biznesowych

Kolejnym elementem, o którym nie można zapomnieć, mówiąc o firmie w sieci, jest pozyskiwanie partnerów biznesowych, czyli efektywna współpraca w modelu B2B. Dzięki możliwościom, jakie daje internet oraz tematyczne portale, przedsiębiorca może znaleźć nie tylko klientów indywidualnych, ale także podwykonawców. To częste rozwiązanie, kojarzone zwykle z tematyką zamówień publicznych. Warto jednak pamiętać, że korzystanie z pomocy innych podmiotów w zakresie realizacji części zadań własnych, dotyczy także codziennej działalności wielu firm.

Model ten pozwala w łatwy sposób poszerzyć katalog oferowanych usług oraz zwiększyć wydajność firmy. Współpraca z podwykonawcami nie obejmuje jedynie robót budowlanych czy skomplikowanych usług o charakterze technicznym. Często związana jest z działalnością transportową, poligraficzną, wydawniczą i reklamową. Pytaniem, jakie zwykle nasuwa się w związku z podwykonawcami, jest – gdzie ich znaleźć? Tu również odpowiedzią są wspomniane wcześniej portale ofertowe, których zadaniem jest kojarzenie partnerów biznesowych, chcących współpracować jednorazowo lub stale w modelu business to business.

Cyfryzacja obejmuje dziś każdą dziedzinę życia, w tym biznes. Jak wspomnieliśmy – internet otwiera nowe możliwości, przede wszystkim w zakresie poszukiwania klientów czy podwykonawców. Zadanie do będzie znacznie łatwiejsze, gdy skorzystamy z portali ogłoszeniowych, takich jak https://www.oferent.com.pl/. Oferent to między innymi dostęp do ogromnej ilości ogłoszeń związanych nie tylko z sektorem prywatnym, ale także publicznym. Stały monitoring przetargów jest doskonałym narzędziem do znalezienia zleceń publikowanych przez jednostki państwowe. Portal posiada ogromną bazę podwykonawców, a także ofert kupna/sprzedaży, dostępną dla każdego zainteresowanego przedsiębiorcy. Dzięki temu prowadzenie firmy w modelu on-line lub hybrydowym, a przede wszystkim pozyskiwanie klientów, będzie znacznie łatwiejsze.

Źródło: oferent.com.pl