Elon Musk podnosi cenę autopilota w samochodach Tesli

Elon Musk podnosi cenę autopilota w samochodach Tesli

Elon Musk
Elon Musk Źródło: Newspix.pl / ABACA
12 tysięcy dolarów będzie kosztowało oprogramowanie, które jest obecnie w wersji beta, i wielu miejscach na świecie korzystanie z niego nie jest dozwolone.

Elon Musk poinformował w swoim stylu, na Twitterze, że od 15 stycznia 2022 cena autopilota (FSD - Full Self Driving) wzrośnie z 12 do 17 tysięcy dolarów w nowych samochodach Tesla. Musk dodał, że cena będzie obowiązywała tylko w Stanach Zjednoczonych.

Szef Tesli dodał też, że miesięczna subskrypcja FSD, która obecnie wynosi 199 dolarów, wzrośnie, gdy oprogramowanie będzie gotowe do oficjalnego wypuszczenia na rynek.

Autopilot Tesli jest testowany przez użytkowników od października 2020 roku. Elon Musk unika na razie stwierdzenia, że może on zastąpić kierowcę, bo w tej chwili nie ma przepisów, które pozwalałyby oddać kierowanie w wirtualne ręce programu komputerowego. Jednocześnie Musk od początku daje do zrozumienia, że docelowo chce, aby autopilot mógł całkowicie wyręczyć kierowcę, aby ten mógł zajmować się innymi rzeczami w czasie jazdy. Np. pisaniem tweetów.

Premiera programu FSD przesuwa się od 2018 roku. Wtedy Musk stwierdził, że autopilot będzie dostępny tego lata. Następnie zapowiedział 2019 jako rok uruchomienia FSD w milionie samochodów.

Oprócz entuzjazmu użytkowników i fanów tesli program autopilota budzi też kontrowersje. Często pojawia się pytanie, co zrobi autopilot, gdy będzie musiał wybrać życie kierowcy lub życie przechodnia, jeśli dojdzie do sytuacji, w której nie będzie możliwe uratowanie obydwu.

Tesla spotkała się też z zarzutem wprowadzania potencjalnych klientów w błąd w związku z reklamowaniem FSD, jako w pełni autonomicznego systemu autopilota, chociaż jeszcze tego nie oferuje. Dwoje senatorów Partii Demokratycznej zwróciło w sierpniu 2021 się do komisji handlu o wszczęcie postępowania w tej sprawie.

Czytaj też:
Elon Musk znów może triumfować. Jego Tesle biją kolejne rekordy

Opracował:
Źródło: The Verge
 1

Czytaj także