Powstanie 200 nowych McDonald’sów. Poinformował o tym ambasador USA

Powstanie 200 nowych McDonald’sów. Poinformował o tym ambasador USA

McDonald's
McDonald's Źródło: Pixabay
Ambasador Stanów Zjednoczonych w Polsce Mark Brzeziński za przykład polsko-amerykańskiej współpracy podaje sieć McDonald’s, która chce otworzyć 200 nowych lokali. „Takie inicjatywy tworzą podstawę partnerstwa gospodarczego” – napisał na Twitterze.

Ambasador USA w Polsce Mark Brzezinski poinformował na Twitterze o spotkaniu z Tomaszem Rogaczem, dyrektorem zarządzającym McDonald's Polska. „Dowiedziałem się, że firma planuje inwestycję 800 mln dolarów w 200 kolejnych polskich lokalizacjach, tworząc 12 000 nowych miejsc pracy. Takie inicjatywy tworzą podstawę partnerstwa gospodarczego między Stanami Zjednoczonymi a Polską” – zrelacjonował spotkanie w mediach społecznościowych.

twitter

McDonald’s w Polsce

Ze strony McDonald’s dowiadujemy się, że obecnie w naszym kraju działa około 512 McDonaldów w 150 polskich miastach. Na całym świecie logo firmy znajduje się na 38 tys. lokali.

McDonald’s Polska rozpoczął działalność w 1992 roku. Pierwsze lokale działały w Warszawie, później pojawiły się w największych aglomeracjach. Miłośnicy amerykańskiego fastfoodu nie mogą już odwiedzić lokalu z najdłuższą historią, gdyż został zamknięty w 2014 r., a budynek warszawskiego Sezamu, w którym na piętrze znajdował się bar, został zburzony. Amerykańska sieć otworzyła jednak restaurację tuż obok – na parterze bloku mieszkalnego też mieszczącego się na rogu Świętokrzyskiej i Marszałkowskiej.

Zatrudnienie w McDonald’s znajduje jednocześnie ok. 28 tys. osób. Większość lokali prowadzonych jest w oparciu o umowę franczyzy z McDonald’s przez niezależnych przedsiębiorców (jeden przedsiębiorca prowadzi statystycznie kilka restauracji).

McDonald's podniósł ceny. Klienci oburzeni

Jak niedawno informowaliśmy, inflacja nie oszczędziła McDonald's, w związku z czym jedna z najpopularniejszych sieci fast foodów podniosła ona cenę jednego z najbardziej kultowych produktów. Chodzi oczywiście o cheesburgera, którego cena zbliżyła się do 7 zł. Nawet w czasach rekordowej drożyzny, cena ta może być trudna do zaakceptowania, zwłaszcza dla tych, którzy pamiętają, że wcale nie aż tak dawno kanapka kosztowała 2 zł, a jeszcze dwa lata temu trzeba było za nią zapłacić 4,50 zł.

W ostatnim czasie sieć podniosła również ceny innych produktów. Za Burger Drwal trzeba zapłacić 24,90 zł, podczas gdy jeszcze pod koniec zeszłego roku było to 18,60 zł. Droższy jest również wariant kanapki Burger Drwala z żurawiną. Obecnie kosztuje 26,40 zł, podczas gdy w grudniu było to 19,20 zł.

McDonald’s komentuje

Wcześniej McDonald's podniósł ceny na przełomie lipca i sierpnia zeszłego roku? Czy klienci muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami? Zapytaliśmy o to sieć. – Restauracje McDonald’s w Polsce prowadzi kilkudziesięciu operatorów, tj. McDonald’s Polska Sp. z o.o. oraz 89 franczyzobiorców. Do franczyzobiorców należy ponad 90 proc. restauracji. Każdy z podmiotów niezależnie podejmuje decyzję o cenie kierując się sytuacją rynkową i poziomem kosztów – komentuje dla Wprost.pl Patryk Kober z McDonald’s Polska.

Czytaj też:
McDonald's będzie miał konkurencję. Nowy fast-food wchodzi do Polski
Czytaj też:
Skandaliczna akcja KFC. Kubełek, aby „uczcić Noc kryształową”

Źródło: WPROST.pl