Empik bije rekordy! Takich wyników jeszcze nie było

Empik bije rekordy! Takich wyników jeszcze nie było

Empik
Empik Źródło: Shutterstock
Grupa zakończyła rok z najwyższą w historii wartością sprzedaży całkowitej (GMV) na poziomie 4,2 mld PLN, co oznacza 15 proc. wzrost rok do roku.

Dzięki dynamicznemu rozwojowi kanału marketplace, rosnącej sprzedaży online oraz ekspansji stacjonarnej, Empik odnotował znaczną poprawę rentowności, osiągając EBITDA w wysokości 311 mln PLN.

Rozwój marketplace i ekspansja omnichannel

Empik skupił się na dalszym rozwoju swojego omnikanałowego ekosystemu, w tym platformy Empik.com, aplikacji mobilnej oraz sieci salonów. Największy wzrost zanotował marketplace, który odpowiada już za ponad 40 proc. sprzedaży online i przekroczył 60 proc. dynamiki GMV rok do roku. W 2025 r. planowane jest przekroczenie 1 mld PLN GMV tylko z tego kanału.

Po raz pierwszy w historii wartość GMV przekroczyła 4 mld PLN. Mimo nowego finansowania na koniec 2024 roku, zachowujemy niski poziom zadłużenia i dobrą kondycję finansową. Silny pierwszy kwartał 2025 roku daje nam solidne fundamenty do dalszego przyspieszenia wzrostu – komentuje Piotr Świątek, Członek Zarządu i Dyrektor Finansowy Grupy Empik.

Czytaj też:
Kursy walut 20 maja 2025. Po ile dolar, euro, frank, funt?

Silna pozycja na rynku e-commerce

Platforma Empik.com znalazła się w TOP4 największych marketplace'ów w Polsce według danych Mediapanel PBI/Gemius z grudnia 2024. Liczba realnych użytkowników oraz wartość koszyka rosły dynamicznie, a oferta marketplace zwiększyła się o 65 proc. rdr. Umożliwiło to pozytywną kontrybucję tego kanału do wyniku EBITDA.

Aplikacja mobilna i rozwój sieci salonów

Liczba aktywnych użytkowników aplikacji mobilnej przekroczyła 3,4 mln. Rozwój funkcji personalizacji oraz promocji przyniosły aplikacji nagrodę Mobile Trends Awards 2024. Fizyczna sieć Empiku rozszerzyła się o 24 nowe lokalizacje, w tym flagowy salon przy ul. Marszałkowskiej w Warszawie.

Multikategoryjna oferta napędza sprzedaż

Empik sukcesywnie rozbudowuje ofertę w kategoriach lifestyle, AGD, zdrowie i uroda. Lifestyle odpowiadał już za 50 proc. przychodów, a segmenty takie jak elektronika i AGD wzrosły odpowiednio o 76 proc. i 72 proc. rdr. Marka rozwija także swoje brandy własne: Senses Story i Empeak.

Czytaj też:
Lidl rzuca wyzwanie gigantycznym markom sportowym. Start 19 maja

Skuteczna strategia klientocentryczna

75 proc. klientów korzysta z wielu kanałów zakupowych. Najchętniej wybieraną metodą dostawy pozostaje odbiór w salonie. Empik Premium odnotował wzrost liczby subskrybentów o 92 proc. rdr, a wskaźnik NPS wzrósł o ponad 3 pkt, potwierdzając rosnące zadowolenie klientów.

W 2024 roku udowodniliśmy, że nasz model jest stabilny i wzrostowy. Rozwijamy synergicznie omnichannel, marketplace i nowe kategorie produktowe. W 2025 roku zamierzamy przyspieszyć wzrost, szczególnie w marketplace, by osiągnąć 1 mld PLN GMV z tego kanału – mówi Ewa Szmidt, Prezeska Grupy Empik.

Ambitne cele na 2025 r.

Empik planuje utrzymanie dwucyfrowego tempa wzrostu (15-20 proc.) i zwiększenie sprzedaży o 1 mld PLN rocznie. Strategia koncentruje się na dalszej ekspansji w marketplace, rozwijaniu marek własnych i budowaniu pozycji Empiku jako love brandu w Polsce.

Czytaj też:
Wielkie pieniądze dla zwycięzcy! Wiemy, gdzie wysłano szczęśliwy kupon

Źródło: Empik