Pfizer najprawdopodobniej wybrał już nabywcę swojej linii produktów skierowanych do niemowląt spośród dwóch poważnych kandydatów: Nestle oraz Danone. Według ludzi zaznajomionych ze sprawą, do których dotarł Bloomberg, wygrała oferta tej pierwszej firmy.
Amerykański koncern farmaceutyczny ogłosił w lipcu 2011 r., że chce sprzedać linię produktów dla niemowląt. Poinformował, że zamierza skoncentrować się na wprowadzaniu nowych leków. Od początku aukcji najpoważniejszymi kandydatami było szwajcarskie Nestle oraz francuski Danone, który przedstawił ofertę wspólnie z firmą Mead Johnson Nutritio. Koncerny wystąpiły z ofertami wartymi blisko 10 mld dol. ? twierdzą informatorzy Bloomberga. Dodają, że decyzja korzystna dla Nestle ma zostać ogłoszona oficjalnie w przyszłym tygodniu.
Rzecznicy prasowi wszystkich zainteresowanych sprawą przedsiębiorstw milczą w sprawie doniesień. Firma Pfizer podkreśliła w swoim oświadczeniu, że jeszcze nie wybrała nabywcy i jest w trakcie analizowania ofert przedstawionych przez kandydatów.
Co sprawia, że obu gigantom tak bardzo zależy na wygraniu aukcji? Chiny, gdzie Pfizer generuje ok. 29 proc. przychodów ze sprzedaży produktów dla niemowląt, jest finansową żyłą złota. Według szacunków Euromonitor International rynek ten będzie się tam powiększać o ok. 17 proc. rocznie do 2015 r. Nestle, finalizując umowę z Pfizerem, mogłoby przejąć ok. 10 proc. chińskiego rynku mleka dla niemowląt. Z kolei Danone, doprowadzając do umowy, mógłby stać się posiadaczem 17 proc. udziałów. Działającemu we współpracy z tym ostatnim Mead Johnson Nutritio przypadłoby natomiast aż 20 proc.
Wygrana któregokolwiek z graczy będzie dla firmy wielkim sukcesem, ale może również przynieść kłopoty. Nestle, które działa w ponad 80 krajach, może w kilkunastu z nich natknąć się na problemy związane z prawem antymonopolowym. Natomiast Danone miałby trudności na swoich kluczowych rynkach, takich jak np. Wielka Brytania ? ostrzegali jeszcze w lutym ludzie zaznajomieni ze sprawą, z którymi rozmawiał Bloomberg.
Rzecznicy prasowi wszystkich zainteresowanych sprawą przedsiębiorstw milczą w sprawie doniesień. Firma Pfizer podkreśliła w swoim oświadczeniu, że jeszcze nie wybrała nabywcy i jest w trakcie analizowania ofert przedstawionych przez kandydatów.
Co sprawia, że obu gigantom tak bardzo zależy na wygraniu aukcji? Chiny, gdzie Pfizer generuje ok. 29 proc. przychodów ze sprzedaży produktów dla niemowląt, jest finansową żyłą złota. Według szacunków Euromonitor International rynek ten będzie się tam powiększać o ok. 17 proc. rocznie do 2015 r. Nestle, finalizując umowę z Pfizerem, mogłoby przejąć ok. 10 proc. chińskiego rynku mleka dla niemowląt. Z kolei Danone, doprowadzając do umowy, mógłby stać się posiadaczem 17 proc. udziałów. Działającemu we współpracy z tym ostatnim Mead Johnson Nutritio przypadłoby natomiast aż 20 proc.
Wygrana któregokolwiek z graczy będzie dla firmy wielkim sukcesem, ale może również przynieść kłopoty. Nestle, które działa w ponad 80 krajach, może w kilkunastu z nich natknąć się na problemy związane z prawem antymonopolowym. Natomiast Danone miałby trudności na swoich kluczowych rynkach, takich jak np. Wielka Brytania ? ostrzegali jeszcze w lutym ludzie zaznajomieni ze sprawą, z którymi rozmawiał Bloomberg.