Długa majówka to żniwa dla branży piwnej. Żywiec liczy na sprzedaż większą o 4 mln litrów niż przeciętna tygodniowa. Jeśli słońce przygrzeje, to zyski mogą być jeszcze lepsze.
Od pogody w piwnym biznesie wiele zależy. ? Najlepsze warunki do sprzedaży chmielowego napoju to ok. 25 st. C i brak opadów ? mówi Piotr Ozga, dyrektor sprzedaży Grupy Żywiec. ? Z naszych kilkudziesięcioletnich doświadczeń wynika, że wzrost lub spadek średniej temperatury miesięcznej o 1 st. C oznacza ok. 4 mln litrów więcej lub mniej piwa sprzedanego na polskim rynku poza miesiącami sezonowymi ? dodaje.
Prognoza pogody na pierwszy tydzień maja jest po myśli producentów piwa. Może pobijemy rekord spożycia? Obecny wynosi 36 mln hektolitrów. Tyle piwa wypiliśmy według estymacji w 2011 r. W tym roku ten najwyższy wynik w historii polskiego piwowarstwa może wzrosnąć o 2?3 proc. (czyli od 700 tys. do 1 mln hl), ponieważ walka konkurencyjna między browarami się zaostrza i producenci kuszą nas wciąż nowymi smakami.
Polska jest już w pierwszej piątce rynków Europy o najwyższej konsumpcji piwa.
Więcej o przemyśle 'majówkowo-grillowym' przeczytasz w najbliższym numerze 'Bloomberg Businessweek Polska' dostępnym od poniedziałku 30 kwietnia w punktach sprzedaży oraz jako e-wydanie.
Prognoza pogody na pierwszy tydzień maja jest po myśli producentów piwa. Może pobijemy rekord spożycia? Obecny wynosi 36 mln hektolitrów. Tyle piwa wypiliśmy według estymacji w 2011 r. W tym roku ten najwyższy wynik w historii polskiego piwowarstwa może wzrosnąć o 2?3 proc. (czyli od 700 tys. do 1 mln hl), ponieważ walka konkurencyjna między browarami się zaostrza i producenci kuszą nas wciąż nowymi smakami.
Polska jest już w pierwszej piątce rynków Europy o najwyższej konsumpcji piwa.
Więcej o przemyśle 'majówkowo-grillowym' przeczytasz w najbliższym numerze 'Bloomberg Businessweek Polska' dostępnym od poniedziałku 30 kwietnia w punktach sprzedaży oraz jako e-wydanie.