Minęło zaledwie 20 lat nowego tysiąclecia, a w branży motoryzacyjnej dokonały się epokowe zmiany. IBRM Samar pokazał najbardziej spektakularne z nich, zauważalne na polskim rynku samochodowym.
Warto zacząć od przypomnienia, że 20 lat temu Nokia rozpoczęła sprzedaż bestsellerowego modelu telefonu komórkowego 3310, referencyjna stopa procentowa osiągnęła w Polsce – absurdalny z dzisiejszego punktu widzenia – poziom 19 proc., a fabryka w Tychach zakończyła produkcję Polskiego Fiata 126p, natomiast w salonach samochodowych zadebiutowała Skoda Fabia, późniejszy wieloletni lider wszelkich rankingów popularności.
Oto 10 faktów z polskiego rynku samochodowego w latach 2000 i 2020, przygotowanych przez Samar. Warto spojrzeć, jak diametralnie zmieniły się wybrane aspekty rodzimej motoryzacji.
Jak widać, jest inaczej. Czy lepiej, czy wręcz przeciwnie, to zapewne kwestia punktu widzenia. Wydaje się jednak, że największa zmiana zaszła w sposobie finansowania. Kiedy – za gotówkę w salonie, dziś – na firmę.
Czytaj też:
Polski projekt nowego „Malucha”. Jak wam się podoba nowe wcielenie ikony?