Walt Disney restrukturyzuje całą swoją działalność. Stawia na streaming

Walt Disney restrukturyzuje całą swoją działalność. Stawia na streaming

Disneyland
Disneyland Źródło:Shutterstock / Swedishnomad.com - Alex W
Największe przedsiębiorstwo rozrywkowe świata – Walt Disney Co – zrestrukturyzuje swoją działalność w zakresie mediów i rozrywki, aby przyspieszyć rozwój Disney + i innych usług przesyłania strumieniowego, ponieważ konsumenci coraz bardziej skłaniają się do oglądania treści w sieci.

W ramach reorganizacji Disney oddzieli rozwój i produkcję programów od dystrybucji, aby lepiej odpowiadać na potrzeby konsumentów.

Posunięcie Disney'a nastąpiło kilka dni po tym, jak potężny inwestor Daniel Loeb z funduszu hedgingowego Third Point wezwał Disneya do rezygnacji z wypłaty dywidendy i podwojenia inwestycji programowych w streaming.

Akcje Disneya wzrosły o prawie 5 proc. po ogłoszeniu restrukturyzacji.

Streaming będzie priorytetem

Firma zajmująca się mediami i parkami rozrywki uruchomiła usługę przesyłania strumieniowego Disney + w listopadzie 2019 r. Przekroczyła własne cele, przyciągając ponad 100 milionów klientów korzystających z transmisji strumieniowych na całym świecie do Disney +, Hulu i ESPN +.

Pionier transmisji strumieniowej i konkurent Disney'a Netflix może pochwalić się 193 milionami, ale budował tę bazę klientów przez 13 lat.

Loeb argumentował, że Disney musi obniżyć dywidendę, aby zwiększyć wydatki na nowe programy telewizyjne i filmy, aby szybciej pozyskiwać nowych klientów.

Będzie więcej produkcji

Dyrektor generalny Disney'a Bob Chapek w wywiadzie dla CNBC powiedział, że firma planuje zwiększyć inwestycje w treści, ale nie powiedział, czy jest gotowa obniżyć dywidendę, aby sfinansować nową strategię.

– Zarządzanie tworzeniem treści innej niż dystrybucja pozwoli nam być bardziej efektywnymi i elastycznymi w tworzeniu treści, których konsumenci chcą najbardziej, dostarczanych w sposób, w jaki wolą je konsumować – powiedział Chapek, który w lutym objął najwyższe stanowisko w firmie.

W oświadczeniu wydanym w poniedziałek Loeb z zadowoleniem przyjął zmianę struktury mediów i rozrywki Disneya.

„Cieszymy się, że Disney koncentruje się na tych samych tematach, które sprawiają, że jesteśmy tak entuzjastycznymi akcjonariuszami: inwestujemy znaczne kwoty w biznes, umożliwiając Disneyowi rozkwit w kolejnej erze rozrywki” – napisał Loeb.

W wyniku zmian studia filmowe Disneya, działalność związana z rozrywką i sportem miałyby podlegać jednej dywizji, a dystrybucja i komercjalizacja – osobnej jednostce o zasięgu światowym.

Disney oświadczył, że jego zespoły kreatywne będą opracowywać i produkować programy do transmisji strumieniowych i platform tradycyjnych, a grupa dystrybucyjna zdecyduje, gdzie klienci będą je oglądać.

Chapek powiedział w CNBC, że nastąpią zwolnienia w wyniku „centralizacji” funkcji, ale nie powiedział, ile osób straci pracę.

Disney zapowiedział, że 10 grudnia 2020 roku zorganizuje dzień dla inwestorów, aby przedstawić im więcej informacji o swojej strategii.

Czytaj też:
Powstaje kontynuacja filmu „Król Lew”. Zaskakujący wybór reżysera