300 tys. nowych miejsc pracy dla młodych wchodzących na rynek. Porozumienie podpisane

300 tys. nowych miejsc pracy dla młodych wchodzących na rynek. Porozumienie podpisane

Umowa o pracę
Umowa o pracę Źródło: Fotolia / tecnofotocr
Do 2025 roku Nestlé i Sojusz dla Młodych stworzą 300 tys. nowych szans zatrudnienia dla osób wchodzących na rynek pracy.

Pandemia ma wpływ na całe społeczeństwa, także na ludzi młodych. Świadczą o tym ostatnie statystyki: bezrobocie w tej grupie ponownie rośnie. W Europie już ponad 3 miliony osób poniżej 25. roku życia boryka się z brakiem pracy. Podobnie na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej, gdzie prawie co trzecia młoda osoba jest bezrobotna. Dlatego dziś bardziej niż kiedykolwiek konieczne jest wsparcie w pierwszych krokach na rynku pracy.

Nestlé i Sojusz dla Młodych (Alliance for YOUth) ogłosiły, że do 2025 r. stworzą 300 tys. szans zatrudnienia i rozwoju zawodowego dla młodych w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej. Sojusz dla Młodych pomoże także w zdobyciu odpowiednich umiejętności cyfrowych i wiedzy z zakresu ochrony środowiska, niezbędnych na rynku pracy przyszłości.

Sojusz dla Młodych z poparciem Komisji Europejskiej

Utworzony przez Nestlé w 2014 r. Sojusz na dla Młodych zrzesza firmy, które chcą wspierać osoby rozpoczynające swoją karierę zawodową. Marco Settembri, CEO Nestlé w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej skomentował: „Wspieranie młodych to najważniejsza inwestycja z perspektywy społeczeństwa. Od utworzenia w 2014 roku, w ramach Sojuszu dla Młodych zaoferowaliśmy już ponad 450 tys. szans zatrudnienia i szkoleń. Jestem dumny, że wspólnie kontynuujemy tę podróż”.

Nicolas Schmit, Europejski Komisarz ds. Miejsc Pracy i Praw Socjalnych dodał: „Jako członkowie Komisji jesteśmy zdeterminowani, by pomóc młodym wyjść z pandemii silniejszymi oraz by zapewnić im wachlarz umiejętności niezbędnych na zmieniającym się rynku pracy. W przedstawionym w lipcu „Pakiecie na rzecz zatrudnienia młodzieży” zdefiniowaliśmy nasze działania wspierające młodych w poszukiwaniu pracy, dostępie do szkoleń i praktyk, rozwijaniu umiejętności zawodowych oraz określiliśmy kroki wypełniające luki w ofertach zatrudnienia. Sojusz dla Młodych jest modelem współpracy z biznesem, z którego inni mogą czerpać inspirację, wychodzi bowiem poza tradycyjne ambicje zaoferowania pracy. Pragnę podziękować sojuszowi i wszystkim jego partnerom za ich wysiłki i zaangażowanie we wspieranie młodych ludzi”.

W czasie pandemii program działa wirtualnie

W Nestlé cele Sojuszu dla Młodych realizowane są w ramach Nestlé Needs YOUth – inicjatywy skierowanej do osób wchodzących na rynek pracy. Jego działania obejmują: stworzenie 20 tys. szans zatrudnienia oraz zapewnienie 20 tys. miejsc na praktykach zawodowych i stażach w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej do 2025 r.

Od momentu uruchomienia Nestlé Needs YOUth w 2013 roku, firma zapewniła już ponad 26 tys. praktyk i staży. W czasie lockdownu, organizowała szkolenia cyfrowe dla swoich praktykantów, aby umożliwić im ukończenie wymaganego programu. Program obejmuje również inicjatywy umożliwiające osobom wchodzącym na rynek pracy zdobycie doświadczenia zawodowego poprzez wirtualne staże.

Czytaj też:
Polacy zaskakująco dobrze oceniają stan swoich finansów, mimo pandemii

Źródło: Nestle