Budowanie pozytywnego wizerunku firmy w sieci
Artykuł sponsorowany

Budowanie pozytywnego wizerunku firmy w sieci

Wizerunek w sieci
Wizerunek w sieci Źródło:Adobe Stock
Coraz większy udział internetu w codziennym życiu zmienia podejście do wizerunku firmy w sieci. Kluczową kwestią staje się dbanie o rzetelny obraz przedsiębiorstwa w oczach klientów, partnerów i pracowników na jeszcze większej liczbie płaszczyzn niż do tej pory.

Wizerunek firmy w sieci staje się ważniejszy niż wizerunek w realnym świecie

Marketing przenosi się do sieci – internet jest już podstawowym środkiem wymiany informacji oraz medium, które pozwala dotrzeć nie tylko do szerokiego grona klientów, lecz także do wysoce zaangażowanej i wykwalifikowanej kadry pracowniczej. To także pole do działania marketingu szeptanego i innych efektywnych technik, które wykorzystuje współczesna reklama.

Wizerunek firmy to niezwykle złożone zagadnienie. Przede wszystkim jest to pożądany obraz przedsiębiorstwa w oczach docelowych odbiorców produktu lub usługi, jednak znaczenie ma tutaj wiele czynników. Decydują o nim nie tylko rzeczywiste osiągnięcia firmy – zainteresowanie ofertą i zadowolenie wśród klientów – lecz także opinie o firmowej kulturze wygłaszane przez byłych i aktywnych pracowników czy zaangażowanie w CSR, czyli społeczną odpowiedzialność biznesu. Rola internetu w tym wypadku jest bardzo istotna. Sieć jako środek przekazu pozwala na błyskawiczną komunikację, szybki dostęp do informacji przez zaangażowane osoby, a także łatwy sposób na ocenianie usług za pomocą systemów publicznych opinii. Wizerunek musi być także dostosowany do trybu funkcjonowania klientów w XXI wieku – obiektów ich zainteresowania, poglądów, a przede wszystkim potrzeb.

Jak tworzyć wizerunek firmy w internecie?

Jednym z największych wyzwań współczesnego marketingu oraz prowadzenia biznesu jest odpowiadanie na szybko zmieniające się trendy związane z działaniem w sieci. Czy to oznacza, że od samego początku musimy błyskawicznie reagować na zmiany czy sięgać po bardziej zaawansowany PR? Niekoniecznie – kreację wizerunku możemy zacząć od kampanii reklamowych czy marketingu bezpośredniego, a także starać się o to, by zaistnieć w otoczeniu firm, które mogą potencjalnie z nami konkurować lub stać się naszymi partnerami.

Zarówno niezwykłą szansą, jak i bardzo trudnym zadaniem może być wykorzystanie praktycznie nieograniczonych możliwości dotyczących kreacji wizerunku firmy w internecie. Liczba sposobów prowadzenia działań marketingowych, a także wartość grup, do których możemy dotrzeć, jest niesamowita. Jednocześnie jednak zwiększa to ryzyko szybkiej eskalacji negatywnych komunikatów, jeżeli działania wizerunkowe będą nieodpowiednie. W przypadku marketingu w sieci warto dostosować treść do tego środka przekazu – zwłaszcza wtedy, gdy nasza firma nie podejmowała wcześniej takich działań. Nie są wskazane agresywne, przekoloryzowane reklamy; zamiast tego lepiej sprawdzi się na przykład współpraca z blogami, możliwość prezentacji produktu dla silnie zaangażowanej grupy skupionej wokół jakiegoś medium czy publikacja rzetelnych materiałów o tematyce branżowej.

Dzięki internetowi firmy, które działają w niszowych obszarach, mogą skorzystać z niespotykanej szansy dotarcia do bardzo specyficznych, a jednocześnie bardzo zaangażowanych grup docelowych. Wśród najskuteczniejszych czynności dotyczących marketingu w sieci warto wskazać przygotowywanie ciekawych materiałów w różnej formie, prowadzenie eksperckich blogów czy nawet wplatanie w działania tego typu treści rozrywkowe. Takie podejście okazuje się szczególnie korzystne wtedy, gdy uwzględnimy rolę mediów społecznościowych w tworzeniu wizerunku firmy.

Interakcja to podstawa działań dotyczących poprawy wizerunku w sieci

Portale społecznościowe często opierają swoją funkcjonalność między innymi na możliwości reagowania na różne informacje przez użytkowników. Firmy, które pracują na pozytywny wizerunek w tym obszarze, powinny jednak skonfrontować się nie tyle z reakcjami, co z interakcjami. Prowadzenie fanpage, profilu, grupy czy forum związanego z danym medium społecznościowym daje ogromne możliwości względem tworzenia treści, która będzie spotykać się z reakcjami potęgującymi zasięg działań marketingowych bez dużych kosztów.

Na tym jednak się nie kończy – sama firma także może wchodzić w interakcje z użytkownikami, co powoduje jeszcze lepsze budowanie relacji z grupą docelową. W efekcie nasz wizerunek może znacznie zyskać, co doprowadzi do większego zainteresowania produktem, a tym samym do lepszych wyników sprzedażowych. Kluczem jest jednak znalezienie odpowiedniego balansu pomiędzy wartością treści dla odbiorcy, językiem korzyści, a także częstotliwością działań reklamowych i długofalową strategią marketingową. Przeważnie firmy działające aktualnie na rynku sięgają po fachowe wsparcie ze strony agencji marketingowych, które wypracowały już pewną kulturę pracy, sprawnie operują językiem komunikacji w różnych mediach i są w stanie wykorzystać swoje zasoby w celu podkreślenia walorów danej firmy w oczach klientów.

Pozyskanie klienta to nie wszystko – liczy się także współpraca z zaufanymi partnerami

Budowanie wizerunku firmy – szczególnie wtedy, gdy świadczymy usługi B2B – warto rozpocząć od wdrożenia strategii, która zwraca szczególną uwagę na podkreślenie zaufania oraz skuteczności przedsiębiorstwa. Wpływ na zadowolenie z usług B2B ma nie tylko ich jakość, lecz także całe otoczenie. Jednym z ważniejszych elementów strategii budowania zaufanej marki jest stawianie na nowoczesne technologie, które pozwalają na skuteczniejszą wymianę informacji, sprawne fakturowanie czy wsparcie informatyczne. Tego typu działania nie tylko usprawnią wewnętrzną sprawność realizacji zleceń, lecz także poprawią skuteczność komunikacji pomiędzy usługodawcą a klientem, pozwalając na usprawnienie wymiany informacji oraz lepsze zrozumienie potrzeb klientów firmy.

Sprawność realizacji działań związanych z fakturowaniem, obsługą magazynu czy integracji systemów IT jest bardzo istotna. Wraz z jakością usług te czynniki mają decydujący wpływ na wizerunek marki w oczach zaufanych partnerów, innych firm z danej branży, a także pracowników.

Budowanie zaufanego wizerunku firmy w obszarze nowych usług z Bizin

Usługi firmy bizin.pl umożliwiają skuteczne zintegrowanie dedykowanego systemu informatycznego z usługami zewnętrznymi. Wśród dostępnych integracji warto wymienić na przykład wsparcie dla usług chmurowych, które wspierają wymianę danych dowolnego rodzaju, takich jak Dysk Google, OneDrive czy Dropbox. Nie zabrakło także systemów związanych z e-commerce: wykorzystanie platform Allegro, Shoper czy WooCommerce przełoży się na wyższą skuteczność sprzedaży w internecie. Wsparcie dla usług banków ING, Alior, mBank czy Millenium to kolejna przydatna opcja.

Bizin pozwala także na stworzenie systemu zintegrowanego z usługami firmy windykacyjnej Kaczmarski Inkasso, z których korzysta wiele firm w Polsce – zarówno tych o sporym stażu na polskim rynku, jak i dopiero rozpoczynających działalność. Szybkie rozpoznawanie skanów faktur ze Scanye i PayU to kolejny istotny element poprawy funkcjonowania wymiany informacji pomiędzy firmami. Każda z tych integracji zdecydowanie sprzyja budowaniu jeszcze lepszego wizerunku w atmosferze zaufania i zaangażowania.

Źródło: Bizin