Nowy pojazd ma zastąpić obecną astrę na początku 2010 roku. Będzie produkowany także w Ellesmere Port w Wielkiej Brytanii, w Bochum w Niemczech i w Trollhattan w Szwecji. Przedsięwzięcie to wymagać będzie inwestycji rzędu 3,1 mld euro.
"Decyzje o rozlokowaniu produkcji są niezmiernie trudne - powiedział cytowany w komunikacie General Motors Europe Carl-Peter Forster, prezes GME -Wszystkie nasze zakłady w Europie Zachodniej odnotowały w ostatnich latach znaczną poprawę i są obecnie bardzo blisko docelowych wskaźników pod względem kosztów, produkcyjności i jakości. Należy pamiętać, że decyzje strategiczne są podejmowane w oparciu o kilka czynników, takich jak planowanie zdolności produkcyjnych, kwestie marki i rynku, czy trwającej restrukturyzacji".
"Sytuacja w branży motoryzacyjnej jest nadal bardzo trudna i GM Europe, aby utrzymać konkurencyjność, musi w dalszym ciągu koncentrować się na zwiększaniu produkcyjności i podwyższaniu wydajności" - powiedział prezes Forster.
"Planujemy roczną produkcję 750.000 samochodów kompaktowych w Europie, co będzie istotnym wzrostem w stosunku do 535.000 pojazdów wyprodukowanych w 2006 roku" - dodał.
"To bardzo dobra dla nas wiadomość" - powiedział we wtorek PAP dyrektor generalny GM Poland, dyrektor zakładu General Motors Manufacturing Poland w Gliwicach, Romuald Rytwiński.
"Program ten oznacza dla nas stabilizację na najbliższe lata. W przyszłości budować będziemy w naszym zakładzie rocznie przeszło 210 tys. egzemplarzy wyłącznie tego nowego modelu auta. To również wyzwanie dla naszej załogi, by sprostać wysokim wymaganiom związanym z wytwarzaniem tego samochodu. Nie wątpię, że sobie z tym poradzimy" - dodał Rytwiński.
ab, pap