Kolejne podmioty na liście Polskich Marek Turystycznych. Rozstrzygnięto konkurs

Kolejne podmioty na liście Polskich Marek Turystycznych. Rozstrzygnięto konkurs

Polska Marka Turystyczna
Polska Marka Turystyczna Źródło:Polska Organizacja Turystyczna
Kolejne trzy podmioty zostały wyróżnione tytułem Polska Marka Turystyczna. Konkurs organizowany przez ministerstwo sportu i turystyki ma w sposób szczególny promować najlepiej zarządzane i atrakcyjne turystycznie regiony Polski.

W gronie tegorocznych laureatów konkursu ministerstwa sportu i turystyki znalazły się: Miasto Sopot, Roztocze, oraz Dolina Górnej Odry. Kapituła nagrody doceniła nie tylko bogatą infrastrukturę turystyczną i naturalne walory krajobrazowe regionów, ale i spójność w zarządzaniu markami, zrzeszającymi nieraz kilkadziesiąt różnych podmiotów.

– Są turyści, którzy szukają rankingów narodowych i kierują się nimi przy planowaniu urlopów. I to jest właśnie główne zadanie tytułu Polskiej Marki turystycznej: wyróżnić się – powiedział w rozmowie z Wprost prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Rafał Szmytke.

Polska Marka Turystyczna

Celem konkursu Polska Marka Turystyczna jest stworzenie katalogu profesjonalnie zarządzanych, najbardziej atrakcyjnych regionów Polski, w których wysoka jakość świadczonych usług, bez trudu identyfikowalna przez turystów, zachęca do odwiedzenia tych miejsc.

Naturalne walory przyrodnicze i turystyczne w połączeniu z poziomem obsługi to fundament do tworzenia silnych marek. Jednocześnie, oferta opracowana na bazie zasobów marki powinna odpowiadać oczekiwaniom odwiedzających. Niezwykle istotne pozostaje kompleksowe zarządzanie obszarem recepcyjnym, które umożliwia spójną linię marketingowego przekazu.

Wsparcie dla laureatów

Dotychczas tytuł Laureata zdobyły następujące podmioty: Beskidy, Kraina Lessowych Wąwozów, Lublin, Śląsk Cieszyński, Toruń, Poznań, Łódź, Eno Tarnowskie i Jura Krakowsko-Częstochowska.

Udział w projekcie stwarza wiele możliwości rozwoju i promocji. Ze strony Polskiej Organizacji Turystycznej Laureaci włączani są w działania promocyjne prowadzone na rynku krajowym, w tym na dedykowanych profilach Polskich Marek Turystycznych oraz mediów społecznościowych prowadzonych przez POT, mogą również skorzystać z przeznaczonych dla nich szkoleń i warsztatów.

Źródło: Wprost