Nowa nazwa spółki nawiązuje do starożytnej Mitologii greckiej. Pelion to góra, u stóp której, według Mitologii, znajdowała się grota centaura Chirona – nauczyciela bogów i herosów. Jednym z podopiecznych Chirona był Asklepios, zwany także Eskulapem, który w mitycznej grocie leczył chorych przy pomocy ziołowych mikstur. Współcześnie Eskulap jest uznawany za patrona lekarzy i farmaceutów. - Podejmując decyzję o wyborze nowej nazwy, szukaliśmy synonimów takich wartości, jak: poszanowanie tradycji, stabilność, odwaga, potęga, siła oraz dynamiczny rozwój. To wszystko znaleźliśmy w słowie Pelion, które odwołuje do starożytnej historii, początków farmacji i medycyny – tłumaczy wybór nazwy prezes Pelionu Jacek Szwajcowski.
Na dzisiejszej konferencji prasowej założyciele PGF zaprezentowali także logo powstałej spółki Pelion S.A. - Wszystkie wyznawane przez firmę wartości znalazły swoje odzwierciedlenie w logotypie Pelionu. Trójkąt to nie tylko symbol góry, ale także idealnej formy, harmonii oraz stabilnego wzrostu. Z kolei kolor zielony odwołuje się do nadziei, uzdrowienia oraz wzrostów na giełdzie.
Zadaniem Pelion S.A. będzie wspieranie i koordynacja spółek zależnych poprzez określanie długofalowej polityki ich rozwoju. Obecnie Pelion posiada 170 spółek zależnych. - Celem wprowadzonych zmian jest uzyskanie przejrzystości działań, a także jasne określenie obszarów kompetencji i odpowiedzialności poszczególnych linii biznesowych. Każda z linii realizowana będzie przez odrębną spółkę, które samodzielnie będą odpowiadać za budowanie swojej wartości i marki. Pozwoli to na optymalizację procesów zarządzania, zagwarantuje przejrzystość rozliczeń, a także zapewni oszczędności kosztowe. Nowa struktura będzie zdecydowanie bardziej czytelna zarówno dla inwestora, regulatora, jak również dla samych pracowników – tłumaczą członkowie Zarządu Pelion S.A.mk, PGF