Umowa będzie realizowana przez 12 miesięcy od dnia 22 października 2002 roku. Jej celem jest kontynuacja usług zapewniających sprawne funkcjonowanie infrastruktury informatycznej ZUS, informuje Prokom.
Jak twierdzi spółka, po upływie tych 12 miesięcy liczba pracowników Prokomu, zaangażowanych w administrowanie i eksploatację systemu informatycznego ZUS, zmniejszy się do 100 osób z około 150.
"Zakres prac związanych z administracją i eksploatacją systemu informatycznego ZUS w roku bieżącym będzie znacznie szerszy w stosunku do roku ubiegłego. Wynika to ze znaczącej rozbudowy systemu (...), a także rozpoczynającego się właśnie procesu wyjaśniania dokumentów płatników i ubezpieczonych za lata 1999-2001" - wyjaśnia spółka w komunikacie prasowym.
Przed rokiem Prokom zawarł z ZUS podobną umowę wartości netto 125,7 mln zł, której ważność właśnie minęła. Obecna umowa jest kontynuacją tamtej i z pewnością nie ostatnią tego rodzaju. "Wydaje się raczej niemożliwe, aby w przyszłości w łatwy sposób ktokolwiek inny mógł przejąć obsługę systemu ZUS - oceniał przed rokiem Stefan Knopik, analityk z BM BPH. - Umowy na taki rodzaj usług charakteryzują się najwyższą rentownością w branży. Nakłady własne Prokomu na wykonanie takich usług są relatywnie niskie, a spółka osiąga na takim kontrakcie najwyższe marże".
Prokom wdraża w ZUS kompleksowy system informatyczny, umożliwiający m.in. prowadzenie indywidualnych kont płatników składek i ubezpieczonych. Pierwotna umowa w 1997 roku szacowała koszt wprowadzenia systemu na 637 mln zł i zakładała jego uruchomienie w chwili wprowadzenia reformy emerytalnej. Termin nie został dotrzymany, a w ubiegłym roku ZUS podpisał z Prokomem dodatkowe trzy umowy, za realizację których Zakład ma zapłacić kolejne 195 mln zł.
em, pap, wp