Inwestycje dofinansowywane z budżetu Unii na lata 2007-2013 trzeba zakontraktować do końca 2013 r., a pieniądze wydać do końca 2015 r. W przypadku budżetu na lata 2014-2020 dofinansowanie będzie mogło ruszyć najwcześniej od stycznia 2014 r. - pod warunkiem, że będą już gotowe programy operacyjne. W przypadku budżetu na lata 2007-2013 programy operacyjne uruchomiono na początku 2008 r. - Liczę na to, że w nowej perspektywie taką lokomotywą do sukcesu, do łagodnego przejścia przez kryzys będą właśnie kolejne wielomiliardowe inwestycje infrastrukturalne - powiedział Nowak. - Jestem pewien, że Polska jeszcze przez wiele lat będzie największym placem budowy w Europie - dodał.
Minister poinformował, że 2012 rok będzie rekordowy pod względem liczby oddanych inwestycji - sprecyzował następnie, że łącznie zostanie oddanych do użytku ok. 600 km nowych dróg. - Rok 2013 to kolejne 15 mld zł w inwestycjach drogowych i ok. 0,5 mld w inwestycjach remontowych - dodał. Wciąż nie wiadomo jednak, na ile pieniędzy Polska może liczyć z nowego wieloletniego budżetu UE. Wstępna propozycja Komisji Europejskiej na lata 2014-2020 to 80 mld euro, czyli ok. 300 mld zł. Z zapowiedzi Ministerstwa Rozwoju Regionalnego wynika, że na inwestycje transportowe może trafić ok. 30 proc. pieniędzy, które Polska otrzyma na te lata.
PAP, arb