"Opóźnienie i kłopoty z wypłatą wynikły z dużej liczby osób chcących podjąć pieniądze. Zawiesił się system autoryzacyjny. Mamy 7 tys. oddziałów w całej Polsce, a klientów do wypłaty jest 190 tys. Wszyscy jednak pieniądze otrzymają z należnymi odsetkami" - poinformował dyrektor II oddziału PKO BP w Słupsku Lech Kościerzyński.
Awarię sytemu potwierdził rzecznik prasowy PKO BP w Warszawie Marek Kłuciński.
"Bardzo dużo klientów udało się w jednej chwili do banków, aby odebrać pieniądze. Z reguły w takich momentach zawodzą systemy informatyczne. Podobnie było i w tym przypadku. System został na szczęście +odetkany+. Podobnie było w kilkunastu miastach, gdzie mamy nasze placówki. Bardzo przepraszamy za niedogodności, które powstały podczas wypłat" - dodał.
W tym roku PKO BP miał rozpocząć wdrożenie centralnego systemu informatycznego. Nadal jednak nie zdecydowano się na wybór dostawcy. Planuje się, że nastąpi to w przyszłym roku.
sg, pap