Grupa PTWP SA, wydawca serwisów portalspozywczy.pl i dlahandlu.pl oraz magazynu Rynek Spożywczy, organizuje szóstą edycję Forum Rynku Spożywczego i Handlu (6th Food Market & Retail Forum) – największą konferencję skierowaną do sektora spożywczego i handlowego w Polsce. Konferencja odbędzie się w Warszawie (hotel Sheraton), 5 i 6 listopada 2013 r.
W debatach będą uczestniczyć właściciele, prezesi, dyrektorzy przedsiębiorstw spożywczych, managerowie sieci handlowych z Polski i zagranicy, a także przedstawiciele świata polityki, nauki oraz eksperci związani z sektorem spożywczym. Forum stanowi najważniejszą platformę dyskusji i wymiany poglądów między politykami, naukowcami a przedstawicielami branży spożywczej i handlowej w Polsce.
Podsumowaniem pierwszego dnia Forum będzie uroczysta, wieczorna Gala połączona z wręczeniem prestiżowych Nagród Rynku Spożywczego i certyfikatów „Dobry Produkt 2013 – wybór ekspertów” przyznawanych przez redakcje serwisów portalspozywczy.pl i dlahandlu.pl wspólnie z Polską Organizacją Handlu i Dystrybucji.
5 listopada 2013 r o godz. 10.00. Forum rozpocznie sesja zatytułowana: „Patriotyzm gospodarczy czy już protekcjonizm – sektor spożywczy w polityce krajów UE”.
Zaproszeni do niej zostali Andrzej Blikle – Wiceprezes Rady Nadzorczej, A.Blikle Sp. z o.o.; Jerzy Buzek – Poseł do Parlamentu Europejskiego, Przewodniczący Parlamentu Europejskiego w latach 2009-2012, Prezes Rady Ministrów w latach 1997-2001; Pierre Detry – Prezes na Polskę i Kraje Bałtyckie, Nestlé Polska SA; Andrzej Gantner – Dyrektor Generalny, Polska Federacja Producentów Żywności Związek Pracodawców; Renata Juszkiewicz – Prezes, Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji; Stanisław Kalemba – Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi RP; Monika Nachyła – Wiceprezes Zarządu, BGŻ SA; Kazimierz Pazgan – Prezes, Konspol Holding Sp. z o.o.; Janusz Piechociński – Wicepremier, Minister Gospodarki RP.
W kolejnych dyskusjach pierwszego dnia konferencji poruszone zostaną zastępujące tamaty:
Przemysł spożywczy i handel pod presją globalnych zmian w trendach żywieniowych
• Zdrowie i wygoda – presja zmieniających się oczekiwań konsumenckich
• Redukcja kaloryczności w produktach dużym wyzwaniem dla sektora spożywczego
• Innowacyjne rozwiązania produktowe w sytuacji ostrej presji kosztowo-konkurencyjnej
• Cukier, sól, sód, tłuszcze – największe wyzwania dla sektora spożywczego
• Bezpieczeństwo i jakość żywności, funkcjonalność produktów i wygoda opakowań
Biznes i technologie – innowacje w zarządzaniu przedsiębiorstwem branży FMCG
• Kluczowe obszary wdrażania innowacji w produkcji żywności i napojów
• Polski sektor FMCG może być innowacyjny – możliwości i perspektywy
• Systemy IT i automatyzacja procesów produkcji, pakowania i magazynowania
• Technologie mobilne – obszary budowania przewagi konkurencyjnej w sektorze FMCG
• Efektywność i bezpieczeństwo produkcji, inwestycje w oszczędności
• EkoProdukcja – efektywność energetyczna w praktyce
Polskie firmy rodzinne – potencjał i kierunki rozwoju
• Firmy rodzinne w Polsce, Unii Europejskiej i na świecie
• Biznes rodzinny w sektorze spożywczym – kondycja firm i perspektywy rozwoju
• Menedżer czy rodzina, czyli komu przekazać zarządzanie firmą
• Problem sukcesji w rodzinnych firmach spożywczych w Polsce
• Polskie firmy rodzinne – atrakcyjne cele inwestycyjne, współpraca z inwestorami
Przemysł mleczarski w Polsce – nowe wyzwania w nowych realiach gospodarczych
• Dostęp do surowca w kontekście zniesienia kwot mlecznych w UE i zmian w WPR
• Nowe kierunki ekspansji eksportowej polskich mleczarni
• Rynek wewnętrzny w Polsce – czego oczekują polscy konsumenci
• Współpraca biznesowa mleczarni i sieci handlowych – trudne warunki kooperacji
• Skala produkcji i szerokość oferty, a siła negocjacyjna polskich producentów
• Pozycja rynkowa małych i średnich mleczarni – przyszłość mniejszych dostawców
• Czy do wzmocnienia siły polskich firm mleczarskich potrzebna jest konsolidacja?
Innowacyjność w branży mięsnej – przyszłe kierunki rozwoju sektora
• Nowe strategie zarządzania produkcją i produktem w przemyśle mięsnym
• Produkcja masowa czy kreowanie nisz produktowych i specjalizacja produkcji
• Marketing i trendy w promocji produktów mięsnych – nowoczesne narzędzia dotarcia do konsumenta
• Produkty mięsne trzeba sprzedać w nowy sposób – kierunki ewolucji oferty zakładów mięsnych
• Przyszłość branży mięsnej – produkty convenience
Ograniczenie kosztów – klucz do sukcesu w biznesie produkcyjnym i handlowym
• Kondycja finansowa polskiego sektora spożywczego i handlowego w 2013 r.
• Optymalizacja kosztów i podnoszenie efektywności w biznesie spożywczym
• Finansowanie restrukturyzacji i modernizacji przedsiębiorstw
• Utrzymanie płynności finansowej firmy w sytuacji narastających zatorów płatniczych
• Sektor spożywczy po 6 latach kryzysu – co się zmieniło w zarządzaniu firmami?
6 listopada, w drugim dniu obrad poruszone zostaną następujące tematy:
Handel detaliczny i hurtowy w Polsce – możliwe scenariusze rozwoju rynku
• Polska w strategiach sieci handlowych – czy nasz rynek ma jeszcze potencjał?
• Koniec kryzysu – koniec problemów branży dystrybucyjnej?
• Obszary w jakich rozstrzygnie się w najbliższych latach walka o rynek
• Czy kolejne inwestycje w rozwój sieci sklepów mają jeszcze sens?
• Konkurencja na nowym, wyższym poziomie – technologie, internet, marketing
• Długoterminowe trendy społeczno-demograficzne a sektor dystrybucji
• Współpraca z dostawcami jako istotny element sukcesu operatorów handlowych
Forum nowych technologii. E-commerce, płatności bezgotówkowe, technologie mobilne
• Polski rynek m-commerce i e-commerce – kondycja i perspektywy rozwoju
• Technologie mobilne zmieniają zwyczaje zakupowe konsumentów
• Płatności bezgotówkowe a rozwój biznesu handlowego w Polsce
• Handel przyszłości już dziś – zarządzanie asortymentem i dostęp do informacji w czasie rzeczywistym
• Klient, dom i sklep połączone w jeden system
• Ewolucja rynku sprzedaży internetowej w Polsce, najbardziej efektywne formuły e-sklepów
Dyskonty – wpływ ekspansywnego formatu na handel i przemysł spożywczy w Polsce
• Sieci dyskontowe – najbardziej perspektywiczny model handlu w Polsce
• Dyskont 2020 – jak będzie się zmieniał koncept sklepu dyskontowego w najbliższych latach?
• Granice rozwoju sieci dyskontowych na polskim rynku – przyszła struktura rynku handlowego
• Rosnące udziały dyskontów w rynku a sytuacja dostawców z sektora FMCG
• Sieci handlowe stawiają na szybkie zmiany – dostawcy muszą za nimi nadążyć
• Kryzys wymusił zmiany technologiczno-organizacyjne w handlu i produkcji
• Jak sieci handlowe będą kupować w przyszłości i co to oznacza dla dostawców?
Współpraca na linii dystrybucja-dostawcy. Ograniczanie strat w łańcuchu dostaw
• Współpraca logistyczna sieci handlowych i dostawców
• Kierunki ewolucji współpracy logistycznej dystrybutorów i dostawców
• Optymalizacja kosztów i eliminowanie strat w łańcuchu logistycznym
• Ograniczanie strat w sklepach i w magazynach
• Wspólne projekty logistyczno-zakupowe sieci handlowych w Polsce
• Outsourcing procesów logistycznych
Multi-channel – efektywne strategie sieci handlowych na polskim rynku
• Kryzys gospodarczy zmienia strategie firm handlowych w Polsce i na świecie
• Wielokanałowe koncepcje w rozwoju sieci handlowych – skuteczne dotarcie do klienta
• Nowe strategie marketingowe i sprzedażowe dystrybutorów
• E-commerce i technologie mobilne przewrócą tradycyjny porządek w branży FMCG
• Franczyza zdecyduje o sukcesie firm handlowych
• Potencjał dla rozwoju franczyzy i systemów partnerskich na polskim rynku
Convenience – globalny trend w Polsce
• Rynek sieci sklepów convenience w Polsce i Europie – perspektywy i rozwój
• Zmiany społeczno-gospodarcze a perspektywy dla rynku convenience
• Oferta convenience, czyli oczekiwania sieci wobec dostawców
• Bliżej, szybciej, wygodnie – zmiany w strategiach sieci handlowych
• Trend „Food to go” – czy Polacy pokochają żywność na wynos?
Podsumowaniem pierwszego dnia Forum będzie uroczysta, wieczorna Gala połączona z wręczeniem prestiżowych Nagród Rynku Spożywczego i certyfikatów „Dobry Produkt 2013 – wybór ekspertów” przyznawanych przez redakcje serwisów portalspozywczy.pl i dlahandlu.pl wspólnie z Polską Organizacją Handlu i Dystrybucji.
5 listopada 2013 r o godz. 10.00. Forum rozpocznie sesja zatytułowana: „Patriotyzm gospodarczy czy już protekcjonizm – sektor spożywczy w polityce krajów UE”.
Zaproszeni do niej zostali Andrzej Blikle – Wiceprezes Rady Nadzorczej, A.Blikle Sp. z o.o.; Jerzy Buzek – Poseł do Parlamentu Europejskiego, Przewodniczący Parlamentu Europejskiego w latach 2009-2012, Prezes Rady Ministrów w latach 1997-2001; Pierre Detry – Prezes na Polskę i Kraje Bałtyckie, Nestlé Polska SA; Andrzej Gantner – Dyrektor Generalny, Polska Federacja Producentów Żywności Związek Pracodawców; Renata Juszkiewicz – Prezes, Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji; Stanisław Kalemba – Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi RP; Monika Nachyła – Wiceprezes Zarządu, BGŻ SA; Kazimierz Pazgan – Prezes, Konspol Holding Sp. z o.o.; Janusz Piechociński – Wicepremier, Minister Gospodarki RP.
W kolejnych dyskusjach pierwszego dnia konferencji poruszone zostaną zastępujące tamaty:
Przemysł spożywczy i handel pod presją globalnych zmian w trendach żywieniowych
• Zdrowie i wygoda – presja zmieniających się oczekiwań konsumenckich
• Redukcja kaloryczności w produktach dużym wyzwaniem dla sektora spożywczego
• Innowacyjne rozwiązania produktowe w sytuacji ostrej presji kosztowo-konkurencyjnej
• Cukier, sól, sód, tłuszcze – największe wyzwania dla sektora spożywczego
• Bezpieczeństwo i jakość żywności, funkcjonalność produktów i wygoda opakowań
Biznes i technologie – innowacje w zarządzaniu przedsiębiorstwem branży FMCG
• Kluczowe obszary wdrażania innowacji w produkcji żywności i napojów
• Polski sektor FMCG może być innowacyjny – możliwości i perspektywy
• Systemy IT i automatyzacja procesów produkcji, pakowania i magazynowania
• Technologie mobilne – obszary budowania przewagi konkurencyjnej w sektorze FMCG
• Efektywność i bezpieczeństwo produkcji, inwestycje w oszczędności
• EkoProdukcja – efektywność energetyczna w praktyce
Polskie firmy rodzinne – potencjał i kierunki rozwoju
• Firmy rodzinne w Polsce, Unii Europejskiej i na świecie
• Biznes rodzinny w sektorze spożywczym – kondycja firm i perspektywy rozwoju
• Menedżer czy rodzina, czyli komu przekazać zarządzanie firmą
• Problem sukcesji w rodzinnych firmach spożywczych w Polsce
• Polskie firmy rodzinne – atrakcyjne cele inwestycyjne, współpraca z inwestorami
Przemysł mleczarski w Polsce – nowe wyzwania w nowych realiach gospodarczych
• Dostęp do surowca w kontekście zniesienia kwot mlecznych w UE i zmian w WPR
• Nowe kierunki ekspansji eksportowej polskich mleczarni
• Rynek wewnętrzny w Polsce – czego oczekują polscy konsumenci
• Współpraca biznesowa mleczarni i sieci handlowych – trudne warunki kooperacji
• Skala produkcji i szerokość oferty, a siła negocjacyjna polskich producentów
• Pozycja rynkowa małych i średnich mleczarni – przyszłość mniejszych dostawców
• Czy do wzmocnienia siły polskich firm mleczarskich potrzebna jest konsolidacja?
Innowacyjność w branży mięsnej – przyszłe kierunki rozwoju sektora
• Nowe strategie zarządzania produkcją i produktem w przemyśle mięsnym
• Produkcja masowa czy kreowanie nisz produktowych i specjalizacja produkcji
• Marketing i trendy w promocji produktów mięsnych – nowoczesne narzędzia dotarcia do konsumenta
• Produkty mięsne trzeba sprzedać w nowy sposób – kierunki ewolucji oferty zakładów mięsnych
• Przyszłość branży mięsnej – produkty convenience
Ograniczenie kosztów – klucz do sukcesu w biznesie produkcyjnym i handlowym
• Kondycja finansowa polskiego sektora spożywczego i handlowego w 2013 r.
• Optymalizacja kosztów i podnoszenie efektywności w biznesie spożywczym
• Finansowanie restrukturyzacji i modernizacji przedsiębiorstw
• Utrzymanie płynności finansowej firmy w sytuacji narastających zatorów płatniczych
• Sektor spożywczy po 6 latach kryzysu – co się zmieniło w zarządzaniu firmami?
6 listopada, w drugim dniu obrad poruszone zostaną następujące tematy:
Handel detaliczny i hurtowy w Polsce – możliwe scenariusze rozwoju rynku
• Polska w strategiach sieci handlowych – czy nasz rynek ma jeszcze potencjał?
• Koniec kryzysu – koniec problemów branży dystrybucyjnej?
• Obszary w jakich rozstrzygnie się w najbliższych latach walka o rynek
• Czy kolejne inwestycje w rozwój sieci sklepów mają jeszcze sens?
• Konkurencja na nowym, wyższym poziomie – technologie, internet, marketing
• Długoterminowe trendy społeczno-demograficzne a sektor dystrybucji
• Współpraca z dostawcami jako istotny element sukcesu operatorów handlowych
Forum nowych technologii. E-commerce, płatności bezgotówkowe, technologie mobilne
• Polski rynek m-commerce i e-commerce – kondycja i perspektywy rozwoju
• Technologie mobilne zmieniają zwyczaje zakupowe konsumentów
• Płatności bezgotówkowe a rozwój biznesu handlowego w Polsce
• Handel przyszłości już dziś – zarządzanie asortymentem i dostęp do informacji w czasie rzeczywistym
• Klient, dom i sklep połączone w jeden system
• Ewolucja rynku sprzedaży internetowej w Polsce, najbardziej efektywne formuły e-sklepów
Dyskonty – wpływ ekspansywnego formatu na handel i przemysł spożywczy w Polsce
• Sieci dyskontowe – najbardziej perspektywiczny model handlu w Polsce
• Dyskont 2020 – jak będzie się zmieniał koncept sklepu dyskontowego w najbliższych latach?
• Granice rozwoju sieci dyskontowych na polskim rynku – przyszła struktura rynku handlowego
• Rosnące udziały dyskontów w rynku a sytuacja dostawców z sektora FMCG
• Sieci handlowe stawiają na szybkie zmiany – dostawcy muszą za nimi nadążyć
• Kryzys wymusił zmiany technologiczno-organizacyjne w handlu i produkcji
• Jak sieci handlowe będą kupować w przyszłości i co to oznacza dla dostawców?
Współpraca na linii dystrybucja-dostawcy. Ograniczanie strat w łańcuchu dostaw
• Współpraca logistyczna sieci handlowych i dostawców
• Kierunki ewolucji współpracy logistycznej dystrybutorów i dostawców
• Optymalizacja kosztów i eliminowanie strat w łańcuchu logistycznym
• Ograniczanie strat w sklepach i w magazynach
• Wspólne projekty logistyczno-zakupowe sieci handlowych w Polsce
• Outsourcing procesów logistycznych
Multi-channel – efektywne strategie sieci handlowych na polskim rynku
• Kryzys gospodarczy zmienia strategie firm handlowych w Polsce i na świecie
• Wielokanałowe koncepcje w rozwoju sieci handlowych – skuteczne dotarcie do klienta
• Nowe strategie marketingowe i sprzedażowe dystrybutorów
• E-commerce i technologie mobilne przewrócą tradycyjny porządek w branży FMCG
• Franczyza zdecyduje o sukcesie firm handlowych
• Potencjał dla rozwoju franczyzy i systemów partnerskich na polskim rynku
Convenience – globalny trend w Polsce
• Rynek sieci sklepów convenience w Polsce i Europie – perspektywy i rozwój
• Zmiany społeczno-gospodarcze a perspektywy dla rynku convenience
• Oferta convenience, czyli oczekiwania sieci wobec dostawców
• Bliżej, szybciej, wygodnie – zmiany w strategiach sieci handlowych
• Trend „Food to go” – czy Polacy pokochają żywność na wynos?