"Wieszczy się koniec TV, a tu taka niespodzianka"

"Wieszczy się koniec TV, a tu taka niespodzianka"

Dodano:   /  Zmieniono: 
Polacy oglądają więcej telewizji, fot. sxc.hu Źródło: FreeImages.com
Polacy oglądają więcej telewizji. W 2013 r. spędziliśmy przed ekranami telewizorów średnio o kilka minut więcej niż w poprzednich latach - donosi "Gazeta Wyborcza".
Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w ubiegłym roku spędziliśmy przed telewizorami średnio 4 godziny i 7 minut dziennie - o 4 i 5 minut więcej niż w 2012 i 2011 r. - Od pewnego czasu wieszczy się koniec telewizji, a tu taka niespodzianka - mówi "Gazecie Wyborczej" prof. Wiesław Godzic. - Ale to ewenement jednoroczny. Polacy dzięki cyfryzacji mieli więcej programów w telewizorach i te nowości okazały się takim lepem na muchy - tłumaczy ekspert.

Jak pisze "GW", to zasługa dużej liczby mniejszych kanałów. W 2013 roku widzów traciły wszystkie duże stacje. Największą liczbą widzów mogła pochwalić się TVP 1. Miała 13,2 proc. udziału w rynku. To jednak mniej w porównaniu z rokiem 2012 (wtedy ten udział wyniósł 15,4 proc.). Widzów przybywało natomiast np. uruchomionemu w 2010 roku kanałowi TVP Seriale czy powstałym w 2012 roku Puls 2, TTV czy ATM Rozrywka. Każda z tych stacji miała 1 proc. udziału.

Z kolei w kategorii kanałów muzycznych przez wiele lat liderami były w Polsce rodzime wersje MTV czy Vivy. "Teraz rządzi Polo TV serwująca dużą dawkę disco polo. A MTV, walcząc o widza, musi nadawać programy nastawione na szokowanie widza typu » Warsaw Shore « " - czytamy w "Gazecie Wyborczej".

sjk, "Gazeta Wyborcza"