Ofensywa lokalnych browarów w USA. Rynek piwa się kurczy, one sprzedają więcej

Ofensywa lokalnych browarów w USA. Rynek piwa się kurczy, one sprzedają więcej

Dodano:   /  Zmieniono: 
(fot. sxc.hu)Źródło:FreeImages.com
Od starożytności przez czasy prohibicji aż po współczesne "happy hours" piwo zawsze było nieodłącznym elementem spotkań towarzyskich.
W przemyśle piwowarskim króluje dziś kilka wielkich koncernów. Od niedawna jednak ten wart 100 miliardów dolarów rynek szturmują z sukcesem małe rzemieślnicze browary.

W 2013 roku ich sprzedaż wzrosła o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa skurczył się o 2 proc. Browary rzemieślnicze stanowią 8% całego piwnego sektora. Stowarzyszenie browarników żywi nadzieję, że w ciągu 6 lat liczba ta wzrośnie do 20%.

By osiągnąć ten cel, 3000 lokalnych browarów w USA będzie musiało rozwinąć produkcję i dystrybucję. Dla małych firm to ryzyko, bo nie mogą liczyć na korzyści skali. Tim Schoen, były szef działu sprzedaży koncernu Anheuser-Busch, znalazł na to sposób. Stworzył Brew Hub - firmę będącą formą partnerstwa. Zjednoczył kilka lokalnych browarów, by zwiększyć ich wydajność.

Brew Hub buduje sieć złożoną z 5 amerykańskich browarów. Łącznie w promieniu maksymalnie 500 km od każdego z nich znajduje się 70 proc. konsumentów piwa w USA. Dzięki temu piwa popularne w jednym regionie kraju mogą łatwo znaleźć nabywców w innym.

Najwyższej klasy sprzęt do produkcji piwa, doświadczeni piwowarzy, korzyści skali i logistyka - tak Brew Hub chce wznieść rzemieślnicze piwo na profesjonalny poziom.

Bloomberg/x-news