Pierwszy projekt obejmuje budowę drogi ekspresowej S3 o długość 67,2 km o przekroju 2x2 na całym przebiegu. Zakres inwestycji obejmuje także budowę węzłów drogowych, obiektów inżynierskich (m.in. mosty, tunele, wiadukty, przepusty), MOP, urządzeń uzbrojenia, urządzenia BRD i ochrony środowiska (przejścia dla zwierząt, ekrany etc.). Szacunkowa wartość projektu to 907 521 814,60 euro, z czego wnioskowana wysokość dofinansowania CEF to 502 542 760 euro, czytamy w komunikacie.
Drugi projekt to budowa ostatniego odcinka ciągu drogi 69 i jego zasadniczy zakres obejmuje: budowę drogi ekspresowej S69 o długości 8,53 km, rozbudowę dwóch węzłów drogowych: Przybędza i Milówka, budowę obiektów inżynierskich (w tym 2 tuneli) w zakresie niezbędnym do sprawnego funkcjonowania zrealizowanej infrastruktury. Szacunkowa wartość projektu to 347 147 534 euro, z czego wnioskowana wysokość dofinansowania CEF to 203 651 038 euro, podano również.
"Zgodnie z harmonogramem, Komisja Europejska dokona teraz oceny złożonych wniosków aplikacyjnych, a spodziewany termin ogłoszenia decyzji o udzieleniu dofinansowania to lipiec 2016" - czytamy dalej.
W ramach poprzedniego konkursu CEF, GDDKiA uzyskała dofinansowanie dla projektu "Budowa drogi ekspresowej S61 Ostrów Mazowiecka - Budzisko (granica państwa)" o wartości 1,758 mld euro, przy czym wnioskowane dofinansowanie wynosiło 895 mln euro. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpiło w lipcu 2015 roku. Wsparcie CEF zostało ograniczone do odcinka: obwodnica Szczuczyna (II jezdnia) - Budzisko, zaś dofinansowanie z CEF wynosi 414,44 mln euro, przypomina GDDKiA.
GDDKiA podała dziś wcześniej, że złożyła wniosek o 123,2 mln euro dofinansowania dla I etapu projektu Krajowego Systemu Zarządzania Ruchem Drogowym w ramach instrumentu CEF. Cały I etap, który obejmie sieć dróg o długości 1100 km, warty jest 649 mln zł (144,9 mln euro).
(ISBnews)