Poznaliśmy oferty złożone w przetargu na projekt i budowę odcinka S19 Malewice-Chlebczyn. Wpłynęło ich osiem, z tego pięć mieści się w szacunkach GDDKiA. Tym samym procedura wyłaniania wykonawców (otwarcie ofert) obejmuje już sześć podlaskich odcinków S19 o długości blisko 80 km, zaś na trzech odcinkach o długości 37,33 km („eski”) wykonawca został już wybrany, a umowy będą podpisane jeszcze w tym roku.
Najtańszą ofertę złożyła firma z Turcji
Najtańszą ofertę na budowę ponad 25 kilometrów drogi ekspresowej S19 Malewice-Chlebczyn, która opiewa na kwotę 665,21 mln zł, złożyła turecka firma Kolin Inşaat Turizm Sanayi ve Ticaret A.Ş. Najwyżej, bo na 887,14 mln zł wyceniło kontrakt konsorcjum firm Kobylarnia i Mirbud, przekraczając przy tym szacunki zamawiającego, które w tym przetargu wynoszą 831,05 mln zł.
Budowę jednego kilometra tego odcinka S19 firma Kolin Inşaat Turizm Sanayi ve Ticaret A.Ş oszacowała na 26,53 mln zł, a kolejny oferent – firma Intercor – na prawie 3 mln zł drożej, tj. 29,43 mln zł (cała oferta opiewa na 738 mln zł). Najdrożej kilometr wyceniło konsorcjum Kobylarnia i Mirbud – 35,38 mln zł.
Podpisanie umowy w systemie „Projektuj i buduj” nastąpi w pierwszym kwartale przyszłego roku, a uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) przewidziane jest na III/IV kwartał 2022 r. Budowa zaplanowana została na lata 2022-2025.
S19 przekracza rzekę Bug
Odcinek S19 Malewice-Chlebczyn to najbardziej na południe wysunięty fragment S19 na Podlasiu, przekraczający rzekę Bug i wchodzący na obszar województwa mazowieckiego w rejonie miejscowości Chlebczyn i Sarnaki. Będzie miał 25 kilometrów długości i ominie od zachodu Siemiatycze, wyprowadzając ruch tranzytowy z miasta oraz przekroczy dolinę rzeki Bug estakadą o długości 658 metrów.
Zaplanowane są dwa węzły drogowe – Siemiatycze Północ, gdzie S19 będzie krzyżować się z drogą wojewódzką nr 690, oraz Siemiatycze Południe, gdzie S19 będzie krzyżować się z drogą krajową nr 62 w kierunku Drohiczyna i Sokołowa Podlaskiego. Powstająca „eska” będzie drogą dwujezdniową, po dwa pasy ruchu oraz pasy awaryjne. Rodzaj konstrukcji nawierzchni – asfalt czy beton cementowy – wybierze wykonawca na etapie projektu budowlanego.
Czytaj też:
Współpraca od morza do morza