LOTOS Pay&Go – mobilna rewolucja w tankowaniu paliwa
Artykuł sponsorowany

LOTOS Pay&Go – mobilna rewolucja w tankowaniu paliwa

LOTOS Pay&Go
LOTOS Pay&Go Źródło: Materiały prasowe
Tankujesz bez wchodzenia do budynku stacji i stania w kolejce, dostajesz rabaty na paliwo, a do tego zbierasz punkty lojalnościowe, które możesz wymienić na nagrody. Nowe funkcjonalności aplikacji LOTOS Pay&Go spodobają się wszystkim wielbicielom rozwiązań smart i tym, którzy nie chcą tracić cennego czasu i wolą płacić za paliwo czy inne produkty w wygodny, bezpieczny i szybki sposób.

LOTOS Pay&Go to aplikacja, która umożliwia płacenie za paliwo bezpośrednio przy dystrybutorze na większości stacji LOTOS. Usługa od grudnia 2020 r. była dostępna w wersji pilotażowej na kilkunastu stacjach, by w drugim kwartale 2021 roku objąć większość obiektów gdańskiego koncernu.2021 r. objąć większość obiektów LOTOSU.

Szybciej, łatwiej i bezpieczniej

- Specyfika czasu i sytuacji epidemicznej utwierdziła nas w przekonaniu, że rozwój płatności mobilnych jest kierunkiem, w którym należy podążać. Pierwotnie aplikacja miała być odpowiedzią na oczekiwania młodszych Klientów oraz tych, którzy preferują rozwiązania wykorzystujące możliwości ich smartfonów nad rozwiązania tradycyjne. W pandemii stała się bezpiecznym i wygodnym kanałem płatności dla szerszej grupy klientów. Celem głównym aplikacji jest podniesienie efektywności sprzedażowej przez rozwiązanie znanego problemu dużych kolejek do kas na stacjach paliw (zwłaszcza w sezonie letnim przy głównych trasach), wykorzystując uruchomienie nowoczesnego kanału sprzedażowego, jakim jest sprzedaż e-commerce - mówi Wojciech Weiss, prezes zarządu spółki LOTOS Paliwa.

Aplikacja jest dostępna zarówno dla klientów indywidualnych, jak i prowadzących działalność gospodarczą. A jej użytkowanie jest bardzo proste i intuicyjne. Można ją pobrać bezpośrednio ze wszystkich dostępnych platform. Po jej zainstalowaniu wystarczy zarejestrować się i skorzystać z płatności za pomocą BLIKa lub zdefiniowanej w aplikacji karty bankowej. Z usługi można korzystać poprzez zeskanowanie kodu QR znajdującego się na dystrybutorze po zakończonym tankowaniu. W aplikacji pojawi się informacja o ilości, wartości i rodzaju zatankowanego paliwa.

Co ważne, aplikacja już teraz jest przygotowana do rozliczania za pomocą jednej transakcji wielu pozycji w koszyku. Dziś można tak rozliczyć dwa niezależne nalania z dystrybutorów np.: PB+LPG czy ON+AdBlue, a w przyszłości (po uruchomieniu testowanej właśnie funkcjonalności) do jednego koszyka będzie można dodać produkt z kawiarki czy płyn do spryskiwaczy z podjazdu (tu za pomocą zeskanowania kodu kreskowego produktu).

A co, jeśli ktoś będzie chciał zapłacić tylko za kawę, bez tankowania? LOTOS pomyślał też o takich klientach i finalizuje prace związane z tą funkcjonalnością. Przy kawiarce znajdować się będzie kod QR, który wystarczy zeskanować i odpowiednie menu wyboru napoju wyświetli się w aplikacji. Docelowo za tak zróżnicowany koszyk (paliwo + produkty pozapaliwowe) będzie też można zapłacić w jednej wspólnej transakcji oraz otrzymać za nią jedną zbiorczą fakturę.

Trzeba też podkreślić, że przy integracji Pay&Go z wybranym operatorem płatności priorytetem było bezpieczeństwo. Dzięki zastosowanym mechanizmom aplikacja zabezpiecza klienta przed jakimkolwiek wyciekiem i nieuprawnionym użyciem danych kart płatniczych zdefiniowanych w aplikacji.

Ogromny potencjał i dodatkowe funkcjonalności

Kierowcy mogą też korzystać z innych rozwiązań. Aplikacja umożliwia także nawigowanie do najbliższej stacji paliw wraz z możliwością wyboru przez klienta produktu/usługi, jaka go interesuje, oraz obsługiwanych na stacji kart flotowych/lojalnościowych (zawężenie listy stacji). Po uruchomieniu modułu map aplikacja podpowiada trzy stacje w najbliższej odległości od lokalizacji, w jakiej znajduje się klient, dając od razu możliwość wyboru danego obiektu i uruchomienia nawigacji. To jednak nie koniec.

Stacja paliw LOTOS

LOTOS Pay&Go rozwija się bowiem nie tylko w oparciu o plan rozwoju w postaci RoadMap, ale także w odpowiedzi na oczekiwania rynku. Doskonałym przykładem jest przyspieszenie prac nad wdrożeniem Karty Dużej Rodziny, aby dostarczyć tę funkcjonalność szybciej, niż uwzględniono ją w planie rozwoju. Rabaty, na jakie mogą liczyć zmotoryzowane rodziny wielodzietnenaliczają się automatycznie do dokonywanej transakcji, obniżając rachunek do zapłaty. Jak to zrobić? Po prostu dodając kartę KDR do aplikacji. Dodanie takiej karty jest banalnie proste i trwa kilka sekund dzięki bezpośredniemu połączeniu z systemem KDR - wystarczy aparatem zeskanować kod karty.

Brzmi dobrze? A to jeszcze nie wszystko! Aplikacja, oprócz możliwości płacenia przy dystrybutorze, zapewnia również inne, dodatkowe funkcje. Między innymi umożliwia podłączenie karty LOTOS Biznes Gotówka. To przede wszystkim karty flotowe sektora MŚP, także te wydane na podstawie tzw. umów pracowniczych. Jest to oferta skierowana dla firm, które wykorzystują powyższą kartę (i związane z nią zniżki na paliwo i usługi) jako dodatkowy benefit dla swoich pracowników.

Po dodaniu w aplikacji swojej karty LOTOS Biznes Gotówka klient może użyć jej w koszyku bądź nie (wybór, czy używać jej domyślnie przy każdej transakcji pozostawiono klientowi). Rabaty na paliwo, jak i produkty pozapaliwowe zostaną naliczone automatycznie przed finalizacją transakcji, dzięki czemu rachunek klienta jest pomniejszony o umowne zniżki. Dzieje się tak dzięki bezpośredniemu połączeniu aplikacji z systemem flotowym LOTOS Paliwa.

Można również wprowadzić dane karty Navigator, niezbędnej w programie lojalnościowym LOTOS Navigator. Podczas płacenia za pomocą LOTOS Pay&Go zostaną naliczone punkty lojalnościowe do wykorzystania przez klienta w programie. Na ekranie aplikacji, oprócz wizerunku karty, prezentowane jest aktualne saldo punktowe oraz kod kreskowy karty Navigator. Dzięki temu nie trzeba mieć ze sobą karty fizycznej - wystarczy, że pokazać kod kreskowy kasjerowi.

Po dokonaniu transakcji, klient otrzymuje potwierdzenie w postaci faktury zawierającej wszystkie dane dotyczące transakcji na podany wcześniej w aplikacji adres e-mail. W aplikacji udostępniona jest też historia wszystkich transakcji. Dzięki temu w łatwy sposób można podejrzeć historię wizyt na stacjach LOTOS, szczegóły dokonanych zakupów oraz pobrać bądź ponownie wysłać na adres e-mail fakturę. Docenią to na pewno zwłaszcza mali przedsiębiorcy, którzy często w pośpiechu gubią dokumenty księgowe.

Klientom udostępniona została także funkcja mająca na celu konfigurację aplikacji pod własne upodobania. Dzięki tej funkcji to Klient decyduje, jakie funkcjonalności chce mieć dostępne na ekranie głównym, a które w menu Ustawień. Odpowiednio skonfigurowany ekran główny upraszcza i przyspiesza korzystanie z aplikacji.

Niespodzianka, czyli jakie plany na przyszłość

LOTOS Pay&Go cały czas się rozwija, a zespół każdego dnia projektuje coraz to nowe funkcjonalności, dzięki którym aplikacja jest łatwa w użytkowaniu i szybka w działaniu. Spółka, wychodząc naprzeciw rozwijającemu się rynkowi elektromobilności, przymierza się do udostępnienia klientom ładowania pojazdu elektrycznego za pomocą LOTOS Pay&Go i rozliczenia tej transakcji w aplikacji po zakończeniu ładowania. Już niedługo aplikacja będzie przygotowana na rozliczenia pre-paid (płatność z góry), jak i kwoty wynikającej z pobranych kWh. Wszystkie pozostałe funkcje, takie jak dostęp do historii czy naliczenia punktów Navigator, także będą działać dla tej usługi.

LOTOS Pay&Go

Poza tym w planach jest m.in. wspomniane już wcześniej umożliwienie zakupu poprzez aplikację produktów z kawiarki oraz płynów do spryskiwaczy wystawionych na podjeździe stacji. Funkcjonalność została już włączona pilotażowo na kilkunastu stacjach i po jego zakończeniu będzie uruchamiana na kolejnych stacjach, aby finalnie objąć całą sieć.

Aplikacja Pay&Go dostępna jest na trzech wiodących platformach sklepowych, dzięki czemu nie wprowadza żadnych ograniczeń co do posiadanych przez klientów urządzeń mobilnych. W ramach programu LOTOS Pay&Go powstała także strona internetowa pay.go.lotos.pl, prezentująca szczegóły dotyczące aplikacji oraz umożliwiająca kontakt z zespołem projektowym.