Otwarte restauracje i kawiarnie. O czym powinni pamiętać klienci?

Otwarte restauracje i kawiarnie. O czym powinni pamiętać klienci?

Restauracja, zdjęcie ilustracyjne
Restauracja, zdjęcie ilustracyjne / Źródło: Fotolia / fot. Kwangmoo
Od poniedziałku 18 maja w życie wchodzi trzeci etap odmrażania gospodarki. Jednym z jego etapów jest otwieranie restauracji i kawiarni, które będą funkcjonować w określonym reżimie sanitarnym. Narzucone przez rząd zasady dotyczą nie tylko właścicieli tego typu lokali, ale również klientów.

– Częściowo otwieramy także restauracje, kawiarnie i bary. Oczywiście przy zachowaniu podwyższonych wymogów sanitarnych. Zachęcamy do wystawiania stolików na zewnątrz do ogródków restauracyjnych, wszędzie tam, gdzie to możliwe – powiedział Mateusz Morawiecki na konferencji organizowanej 13 maja. Czego dotyczą „podwyższone wymogi sanitarne” wspomniane przez premiera?

Zasady obowiązujące w restauracjach, barach, kawiarniach i innych lokalach gastronomicznych:

  • 2-metrowe odstępy w kolejce przed lokalem
  • obowiązkowa dezynfekcja rąk przy wejściu na teren lokalu
  • klienci nie muszą mieć założonych maseczek, gdy siedzą już przy stoliku
  • dodatki takie jak cukier czy serwetki nie będą znajdowały się na stoliku, wydaje je bezpośrednio obsługa do złożonego zamówienia

Jakie wymogi czekają na pracowników i właścicieli restauracji?

  • limit osób w lokalu (na 1 osobę musi przypadać co najmniej 4 m2)
  • dezynfekcja stolika po każdym kliencie
  • zachowanie 2 m odległości między stolikami. Ważne! Blaty mogą być odsunięte od siebie o 1 m pod warunkiem, że stoliki oddzieli się dodatkowo przegrodami o wysokości minimum 1 m ponad blat stolika
  • zachowanie dystansu 1,5 m od gości siedzących przy osobnych stolikach
  • noszenie maseczek oraz rękawiczek przez kucharzy oraz obsługę lokalu gastronomicznego
  • przynoszenie zamówień na tacach

Czytaj także:
Od 18 maja trzeci etap znoszenia obostrzeń w Polsce. Co trzeba wiedzieć?

Źródło: gov.pl

Czytaj także

 0