Przemysław Bociąga: Kiedy umawialiśmy się na tę rozmowę, istniał jeszcze Twitter. Ale już go nie ma – zastąpił go „X”. Niedokładnie wiadomo, dlaczego, ale wśród komentarzy przeważa przekonanie, że to kaprys miliardera Elona Muska, który systematycznie wykonuje ruchy prowadzące do upadku kupionego przezeń biznesu. Podobnie Facebook, po spektakularnej klapie jego projektu Metawersum, przypomina podupadłe centrum handlowe na obrzeżach miasta. To każe zadać pytanie: co dalej z mediami społecznościowymi?
Dr hab. Mirosław Filiciak: O końcu epoki mediów społecznościowych napisał pod koniec ubiegłego roku badacz Ian Bogost w artykule w „The Atlantic” pod takim właśnie tytułem: „The Age of Social Media is Ending” („Epoka mediów społecznościowych dobiega końca” – przyp. red.).
Facebookowi ubyło w Polsce ostatnio milion użytkowników, ale patrząc na te cyferki trudno zobaczyć faktyczny trend – wciąż przecież jest na nim większość Polaków. Tylko że ten Facebook nie jest tym samym co choćby 10 lat temu.
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.