Wielkie firmy bojkotują Facebooka. Chodzi o rozpowszechnianie mowy nienawiści. Tych reklam już nie zobaczysz

Wielkie firmy bojkotują Facebooka. Chodzi o rozpowszechnianie mowy nienawiści. Tych reklam już nie zobaczysz

Facebook
Facebook Źródło: Shutterstock / Chinnapong
Stowarzyszenie organizacji broniących praw człowieka rozpoczęło kampanię #StopHateforProfit (Stop nienawiści dla zysku). Głównym celem jest przekonanie dużych firm, aby nie reklamowały się na Facebooku.

Grupa organizacji walczących o prawa człowieka uruchomiła kampanię #StopHateforProfit. Ma ona za zadanie przekonać największe firmy, aby wstrzymały reklamowanie się na Facebooku, a co za tym idzie również w należącym do niego Instagramie. Powód? Ich zdaniem firma Marka Zuckerberga wielokrotnie zawiodła w zatrzymaniu fali hejtu, który przelewa się przez platformę.

Współpracują, aby naprawić sytuację

Carolyn Everson, wiceprezes Facebooka powiedziała dla CNN, że platforma „głęboko respektuje decyzje każdej z firm, które zdecydowały się zrezygnować z reklamowania, jednocześnie pozostając skupiona na pracy w celu wyeliminowania mowy nienawiści. Nasze rozmowy z organizacjami praw człowieka toczą się na temat tego, jak razem możemy być siłą, która poprawi obecną sytuację”.

Wśród firm, które już zrezygnowały z reklam wyświetlanych na Facebooku, są takie potęgi, jak Unilever, Coca-Cola, czy Verizon. Do protestu przyłączyło się też wiele firm odzieżowych, w tym głównie branżą outdoorowa i surwiwalowa.

Starbucks Coffee

Unilever

Coca-cola

The North Face

Beam Suntory

Levi's

Patagonia

Honda

Eileen Fisher

Eddie Bauer

Dashlane

Ben & Jerry's

Arc'teryx
Czytaj też:
Tworzy się ruch bojkotu Facebooku. Dołącza kolejna wielka firma