„Uwaga! Ostrzegamy przed nową kampanią wyłudzającą dane logowana do bankowości PKO Banku Polskiego” – czytamy na Twitterze CERT Polska. Najnowsza metoda cyberprzestępców polega na rozsyłaniu wiadomości e-mail z fałszywą informacją o zablokowaniu konta bankowego.
Odzyskaj dostęp
Oszuści tym razem starają się wyłudzić dane klientów, opierając się na strachu przed utratą dostępu do środków zgromadzonych na koncie. „Drogi Kliencie, Niedawno zmieniłeś swoje hasło. Musimy potwierdzić Twoją nową aktualizację w ciągu 24 godzin, aby uniknąć zamknięcia konta. Jeśli nie dokonałeś tej zmiany, potwierdź swoją tożsamość”. Pod tym komunikatem przesyłanym mailowo z adresu podszywającego się pod bank, oszuści zamieścili przyciska „przywróć dostęp”, który przekierowuje na stronę służącą do przechwycenia danych logowania.
Jak informuje CERT Polska „złośliwa domena to ipko-securpl[.]com i jest już na naszej liście ostrzeżeń”. Wejście w podany przez oszustów link może skutkować utratą dostępu do konta, a także potencjalną stratą pieniędzy, które są na nim przetrzymywane.
Czytaj też:
Uwaga na oszustów. Tym razem podszywają się pod Allegro