Jaki jest optymalny budżet na pozycjonowanie zagraniczne?
Artykuł sponsorowany

Jaki jest optymalny budżet na pozycjonowanie zagraniczne?

Rynki zagraniczne a działania marketingowe
Rynki zagraniczne a działania marketingoweŹródło:Materiały prasowe
Czy warto przeznaczać dużą część budżetu na działania marketingowe na zachodnich rynkach? To pytanie zadaje sobie wielu przedsiębiorców, którzy nie chcą ograniczać się jedynie do rodzimego podwórka. Warto jednak pamiętać, że dobry pomysł na biznes nie gwarantuje sukcesu. Wiedzą o tym właściciele polskich firm, którzy podjęli ekspansję na rynki zachodnie. Do pełni szczęścia potrzebne są jednak odpowiednie działania marketingowe, do których należy pozycjonowanie stron internetowych.

Polscy przedsiębiorcy i atrakcyjne rynki zagraniczne

Coraz więcej polskich firm decyduje się na rozszerzenie swojej działalności poza granice naszego kraju, czemu trudno się dziwić. Rynki zagraniczne to możliwość większych zarobków oraz budowania świadomości marki w skali globalnej. Dla polskiego przedsiębiorcy najbardziej atrakcyjne okazują się rynki zachodnie, a wśród nich można wymienić m.in.: Francję, Niemcy, Austrię, Holandię, Belgię, Włochy czy Hiszpanię. Są to kraje, które podobnie jak Polska należą do Unii Europejskiej, więc siłą rzeczy zasady działania tamtejszych rynków zbytu są bardzo zbliżone, a bezproblemowy i szybki transport towarów tylko podsyca nasze apetyty.

Choć mogłoby się wydawać, że w wyżej wymienionym gronie brakuje takich europejskich potęg gospodarczych jak Anglia czy Szwajcaria, to w rzeczywistości nie stanowią one „łakomego kąska” dla polskich przedsiębiorców. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta – nie należą one do UE, a co za tym idzie, prowadzenie tam działalności e-commerce okazuje się mocno utrudnione. Mowa m.in. o wysokich kosztach przesyłek i nakładanych na nich cłach, długich terminach realizacji zamówień czy skomplikowanych kwestiach prawnych.

Rynki zagraniczne a działania marketingowe

Jak wyróżnić się na tle branżowej konkurencji na rynkach zagranicznych? Pozycjonowanie stron internetowych to klucz do sukcesu w branży e-commerce i nie tylko. Wdrożenie narzędzi SEO z myślą o rynkach zagranicznych trzeba natomiast dokładnie przemyśleć i dobrać odpowiednią strategię pozycjonowania.

Pozostaje również pytanie, co składa się na koszty pozycjonowania zagranicznego? Ich wysokość w dużej mierze zależy od zakresu działań zleconych danej agencji. Najczęściej należy brać pod uwagę działania zarówno on page (optymalizacja własnej strony www), off page (pozyskiwanie wartościowych linków, content, etc.), jak również obsługę kont w social mediach.

Pozycjonowanie w Niemczech

Wielu polskich przedsiębiorców wypatruje swojej szansy w ekspansji na rynki niemieckojęzyczne, więc naturalną koleją rzeczy okazuje się wdrożenie działań marketingowych w krajach D-A-CH. SEO w Niemczech przynosi wiele korzyści i pozwala mocno zwiększyć widoczność w internecie, jednak warto pamiętać o tym, że jest to złożony i długofalowy proces, który nie należy to najtańszych. Duża część budżetu przeznaczana jest bowiem na pozyskiwanie wysokiej jakości linków ze stron powiązanych tematycznie. Warto także zwrócić uwagę na content marketing stworzony z myślą o niemieckich czytelnikach – teksty powinny być poprawne gramatycznie i naturalne w odbiorze.

Jakie stawki oferują najlepsi specjaliści? Warto zapoznać się z Case Study "Ile kosztuje pozycjonowanie na rynku niemieckim". Można znaleźć tam dokładne informacje o kosztach poszczególnych usług składających się na to, żeby zapewnić jak najwyższą pozycję optymalizowanej strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google.de.

Pozycjonowanie za granicą i płatności za efekt to przeszłość

Jeszcze do niedawna wiele agencji SEO rozliczało się ze swoimi klientami na podstawie efektów wdrożonych działań, czyli uzyskanej pozycji w wynikach wyszukiwarki. Podobny system rozliczeń od dawna nie funkcjonuje w poważnych usługach SEO z bardzo prostego powodu – taki model po prostu się nie opłaca. Wspomniany wcześniej efekt jest trudny do zmierzenia - określonej pozycji w Google czy innej wyszukiwarce po prostu nie da się jednoznacznie określić.

Jaki jest minimalny budżet na obsługę działań SEO za granicą?

Koszty związanie z pozycjonowaniem zagranicznym w dużej mierze zależą od wielu czynników. Jednym z najważniejszych jest kraj, w którym chcemy wypromować swoje produkty lub usługi. Pozycjonowanie w Niemczech może być o wiele droższe niż np. w Hiszpanii, co jest związanie z działaniem algorytmów przeglądarki czy preferencjami internautów. Przy ustalaniu budżetu na obsługę działań SEO należy również wziąć pod uwagę branżę oraz konkurencję – im wyższa, tym potrzeba więcej wysiłku, aby ją wyprzedzić.

Źródło: Materiały prasowe