Threads ma prawie 100 mln kont. Apple melduje się u Zuckerberga

Threads ma prawie 100 mln kont. Apple melduje się u Zuckerberga

Aplikacja Threads, zdjęcie ilustracyjne
Aplikacja Threads, zdjęcie ilustracyjne Źródło:Shutterstock / Ascannio
Serwis społecznościowy Threads zbliża się do 100 mln użytkowników. Nowość od firmy Marka Zuckerberga zachęca do siebie tłumy zwykłych internautów, ale na platformie meldują się też duże marki takie jak Apple.

Threads cały czas zachęca do siebie nowych użytkowników. Po zaledwie paru dniach od premiery najnowszy serwis społecznościowy jest ściągany bez końca, a liczba nowych użytkowników z łatwością przebija kolejne kamienie milowe. Tę falę ciężko będzie zatrzymać, bo na platformie zaczynają się też zgłaszać duże marki.

100 mln kont w Threads? Apple z kontami na platformie Zuckerberga

Aplikacja Threads wystartowała w czwartek 6 lipca i w zaledwie jeden dzień zarejestrowało się tam przeszło 30 milionów użytkowników. Najnowsze dane, jakie mamy dotyczą weekendu.

W stanie na 9 lipca w Threads obecnych jest już ponad 97 mln użytkowników. Bardzo możliwe, że w poniedziałek nowy serwis przekroczy magiczną barierę 100 milionów kont (jeśli już się to nie stało). Twitter ma zaś obecnie ok. 535 milionów użytkowników MAU – aktywnych przynajmniej raz w miesiącu.

Sam Mark Zuckerberg przyznał, że poziom zainteresowania „przekroczył najśmielsze oczekiwania” firmy Meta. Eksperci serwisu Search Engine Journal zapewniają zaś zjawiskowy kontekst całej sytuacji:

  • ChatGPT przebił barierę 100 mln użytkowników w 2 miesiące;
  • zdobył 100 mln użytkowników w 9 miesięcy;
  • dotarł do 100 mln kont w 2,5 roku.

Ostatni serwis pojawił się tu nieprzypadkowo, bo bliskie połączenie Instagrama i Threads wydaje się kluczem do rozpędzenia obecnej kuli śniegowej. Chodzi o łatwość założenia profilu. Wystarczy parę kliknięć i potencjalnie nawet 1,6 mld użytkowników Instagrama spoza Europy potencjalnie może cieszyć się kontem na Threads.

Apple melduje się na Threads – są tam też McDonald's i Amazon

Coraz większa jest też obecność dużych marek na Threads, które legitymizują nowy serwis swoją obecnością. Apple szerokim łukiem ominął Mastodona, ale w weekend zameldował się w Meta Threads.

Obecnie w serwisie znajdziemy już zweryfikowane konta z całego ekosystemu. To m.in. profile News, Apple Books, Apple Music, Beats by Dre czy Shazam. Na Threads pojawił się także Phil Schiller – jeden z kluczowych menedżerów ds. marketingu Apple, który ostentacyjnie pozbył się wcześniej swojego konta na Twitterze. Co ciekawe, nie ma tam jeszcze ogólnego konta Apple.

Inne marki obecne już na Threads to: Wendy's, McDonald's, Amazon Prime Video, Netflix, Spotify, Lyft, Foot Locker, United Airlines czy Maybelline.

Czytaj też:
Dlaczego Threads nie działa w Polsce? Na premierę usługi musimy jeszcze poczekać
Czytaj też:
Musk chce pozwać Zuckerberga za Threads. Chodzi o „kradzież tajemnic Twittera”

Opracował:
Źródło: Search Engine Journal, Tech Times