Ze względu na panującą pandemię COVID-19 rząd wprowadził szereg obostrzeń, które dotknęły m.in. branżę handlową. Zapytaliśmy więc poszczególne sieci, jak radzą sobie z zaistniałą sytuacją. Na wysłane przez nas pytania odpowiedziała rzeczniczka prasowa Lidla.
– W aktualnej sytuacji zdrowie i bezpieczeństwo naszych pracowników oraz klientów jest dla nas najważniejsze. Dokładamy wszelkich starań, aby zapewnić im bezpieczne i higieniczne warunki pracy – zaznaczyła na wstępie Aleksandra Robaszkiewicz, szefowa komunikacji korporacyjnej Lidl Polska.
Zapytaliśmy, w jaki sposób firma zmieniła procedury, aby zapewnić zdrowie swoim klientom i pracownikom. - Prowadzimy wewnętrzną kampanię informacyjną, skoncentrowaną na profilaktyce – przypominamy wytyczne Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) i Głównego Inspektora Sanitarnego (GIS) oraz promujemy zasady higieny i procedury wewnętrzne, które wspierają zdrowie i bezpieczeństwo naszych pracowników. Przypominamy m.in. o zachowaniu bezpiecznej odległości między ludźmi, stosowaniu zasad ochrony podczas kichania oraz kaszlu czy dokładnego mycia rąk - czytamy w odpowiedzi sieci Lidl.
Szkolenia dla pracowników
Jak w czasie pandemii firma pomaga pracownikom? Zapytaliśmy, czy zostali oni specjalnie przeszkoleni i czy Lidl zapewnia im ekwipunek ochronny.
– W każdym naszym sklepie i biurze Lidl Polska dostępne są środki do odkażania, płyny antybakteryjne oraz instrukcje prawidłowego mycia rąk. W sklepach emitowane są komunikaty głosowe zachęcające do płatności bezgotówkowych oraz przestrzegania zasad wspierających bezpieczeństwo naszych pracowników i klientów. Zachęcamy także do korzystania z kas samoobsługowych, kiedy jest to możliwe. Dla części naszych pracowników, którzy odpowiedzialni są za kwestie personalne firmy oraz wspieranie innych, zorganizowaliśmy szkolenia psychologiczne – poinformowała Aleksandra Robaszkiewicz.
Rozwiązanie rodem z aptek
Firma pracuje także nad rozwiązaniem, które klientom może się kojarzyć z aptekami, kantorami lub dworcami kolejowymi. – Nieustannie pracujemy nad kolejnymi rozwiązaniami, które wpłyną na podniesienie komfortu pracy, w tym np. nad przezroczystymi osłonami pleksi, ochraniającymi pracowników w strefie kas, czy wyznaczeniu na podłodze linii kas miejsca obsługi klienta z zachowaniem bezpiecznej odległości. Na bieżąco będziemy rozwijać udogodnienia w tym zakresie – powiedziała rzeczniczka firmy.
Czytaj też:
PZU dołącza do walki z pandemią. Kupi sprzęt dla szpitali wart 6 mln złotych