Polska sieciowa marka zamyka sklepy. „Galerie straciły na atrakcyjności”

Polska sieciowa marka zamyka sklepy. „Galerie straciły na atrakcyjności”

Monnari
Monnari Źródło: Shutterstock / Kamil Smyk
24 sklepy w galeriach handlowych zamknie polska firma odzieżowa Monnari. Powód: pandemia i okoliczności współistniejące.

Monnari to potężna sieciówka mająca kilkaset sklepów w Polsce. Sprzedaje modę dla kobiet. Właśnie zdecydowała się wymówić umowę najmu w przypadku 24 swoich sklepów ulokowanych w galeriach handlowych. Te 24 sklepy stanowią łącznie 13,2 proc. powierzchni najmu Grupy Monnari.

„Galerie straciły na swojej atrakcyjności”

Spółka poinformowała, że próbowała negocjować z galeriami, ale wielomiesięczne wysiłki spełzły na niczym. „Trzy lockdowny, drastyczny spadek odwiedzin centrów handlowych w okresach otwarcia, coraz większy udział sprzedaży odzieży i obuwia on-line, atmosfera stałego zagrożenia zdrowia wynikająca z wprowadzania administracyjnych nakazów i zakazów, powodują, że galerie straciły na swojej atrakcyjności. Potwierdza to trwały trend spadku odwiedzin, odnotowany w 2020 r. w salonach grupy kapitałowej zlokalizowanych w centrach handlowych” – napisała Grupa Monnari w komunikacie.

Trzeba renegocjować najem

Firma nie składa broni, liczy jednak na renegocjację czynszów i uzależnienie ich od obrotów. „Powiązanie czynszu za najem z obrotami najemcy jest warunkiem przetrwania spółek detalicznych w aktualnym otoczeniu ekonomicznym” – napisała Grupa Monnari.

Czytaj też:
Camaieu znika z Polski. To kolejna marka, która wycofała się z naszego rynku

Źródło: Grupa Monnari