Camaieu znika z Polski. To kolejna marka, która wycofała się z naszego rynku

Camaieu znika z Polski. To kolejna marka, która wycofała się z naszego rynku

Camaieu
Camaieu Źródło: Shutterstock / sylv1rob1
Francuska marka Camaieu wycofuje się z Polski. Sklepy odzieżowe znikną z centrów handlowych z końcem czerwca. To jednak nie pierwsza zagraniczna marka, która w ostatnich latach wycofała się z rodzimego rynku. Wcześniej zrobiły to m.in. Aldo, Burberry, czy GAP.

Camaieu wycofuje się z Polski. Sklepy francuskiej marki odzieżowej znikną z polskich centrów handlowych pod koniec czerwca. Jeśli byliście fanami marki, na łatwe zakupy macie jeszcze tylko miesiąc.

Firma wydała oświadczenie. „Tak, zamykamy nasze sklepy w Polsce. Obserwujcie wiadomości od nas, by nie przegapić operacji likwidacyjnej i skorzystać ze wspaniałych cen na całą kolekcję. Zamykamy się z końcem czerwca 2020” – czytamy.

Firma ucierpiała wyjątkowo dotkliwie na pandemii . Obroty spadły o 95 proc. Przedsiębiorstwo złożyło wniosek upadłościowy. W Polsce pracę straci 141 osób, wszyscy pracownicy.

Kolejna marka wycofuje się z Polski

Jednak Camaieu nie jest pierwszą, znaną marką odzieżową, która w ostatnim czasie wycofała się z polskiego rynku. Przypominamy firmy, które jeszcze niedawno były stałymi bywalcami polskich galerii handlowych.

Aldo
Sklepy Aldo pojawiły się w Polsce w 2005 roku. Trzynaście lat później kilkanaście butików kanadyjskiej marki obuwniczej zostało zamkniętych.

American Eagle Outfitters
W styczniu 2016 roku amerykańska marka odzieży młodzieżowej, reprezentowana przez Alshaya Poland, podjęła decyzję o likwidacji wszystkich sklepów w Polsce. Działalność firmy American Eagle Outfitters na polskim rynku trwała zaledwie cztery lata.

Burberry
W 2016 roku z Polski zniknęły trzy sklepy marki Burberry. Podjęto tę decyzję ze względu na spadającą sprzedaż.

Celio
Francuska sieć Celio, która ma w swojej ofercie jedynie odzież dla mężczyzn, otworzyła sześć sklepów w Polsce. Wszystkie zostały zamknięte w 2015 roku.

Centro
Rosyjska marka obuwnicza Centro rozpoczęła swoją działalność na polskim rynku w 2012 roku. Po trzech latach wszystkie sklepy zostały zamknięte.

Charles Vogele
Spadki sprzedaży szwajcarskiej marki Charles Vogele były przyczyną zamknięcia wszystkich sklepów firmy w Polsce. Decyzja o ich likwidacji zapadła w 2013 roku.

GAP
W 2015 roku GAP zamknął swoje sklepy znajdujące się w Polsce. Powodem podjęcia tej decyzji miało być m.in. „wycofanie się firmy Empik Media & Fashion z dalszej dystrybucji marek modowych w Polsce”.

Marks & Spencer
Pierwszy sklep brytyjskiej sieci Marks & Spencer został otwarty w Polsce w 1999 roku. Po siedemnastu latach firma ogłosiła, że „znika z Polski po kompleksowym przeglądzie swoich zagranicznych biznesów”. W 2017 roku zamknięto wszystkie sklepy na terenie naszego kraju.

New Look
Wiosną 2019 roku brytyjska firma odzieżowa podjęła decyzję o zamknięciu wszystkich sklepów w Polsce. - Spółka nie osiąga niezbędnego progu rentowności, która pozwoliłaby jej kontynuować działalność - podał w oświadczeniu New Look.

Inne marki modowe, które zakończyły działalność na polskim rynku
W Polsce w ostatnich latach zamknięto również sklepy marki modowej Jackpot & Cottonfield, marki obuwniczej Kari, holenderskiej firmy odzieżowej Mexx, a także sieci Mothercare i River Island. Na terenie Polski klienci nie zrobią również zakupów w placówkach sieci S Oliver, Springfield oraz Zarina.