Europosłanka Sylwia Spurek, która do Parlamentu Europejskiego dostała się z list Wiosny Roberta Biedronia (potem opuściła partię), znana jest ze swojego zdecydowanego stanowiska w sprawie obrony praw zwierząt. W czwartek po raz kolejny dała temu wyraz, dzieląc się informacjami z działań niemieckiego oddziału Greenpeace.
Spurek udostępniła na Twitterze informację na temat tego, że niemiecki Greenpeace chce, by mięso objąć podobnym zakazem reklamy, co tytoń. Przeciw wobec takich apeli wyraża branża produkująca mięso.
Spurek: Czas na zakaz promowania mięsa, mleka, nabiału
Sylwia Spurek poza podzieleniem się tą informacją dodała komentarz od siebie. Jej zdaniem należy częściej sięgać po zakazy reklamowania tych produktów, które szkodzą zdrowiu ludzi i mają negatywny wpływ na klimat itp. Jak napisała europosłanka:
Już dawno powinien być zakaz reklamy każdego produktu, który szkodzi zdrowiu ludzi, negatywnie wpływa na klimat, powoduje cierpienie zwierząt, narusza prawa człowieka. Mamy zakaz reklamy i promocji papierosów – czas na zakaz promowania mięsa, mleka, nabiału.