Koncept Luxury Store Amazona testowany był od 2020 roku w Stanach Zjednoczonych. Sprzedaż luksusowych marek przez internet szła na tyle dobrze, że koncern Jeffa Bezosa zdecydował się rozszerzyć usługi na Europę. Na razie e-sklepy z odzieżą od projektantów działają w Niemczech, Holandii, Włoszech, Hiszpanii, Francji i Wielkiej Brytanii.
W Luxury Store znaleźć można odzież, akcesoria i kosmetyki marek z całego świata. Choć brakuje wśród nich największych ikon mody, to wielbiciele luksusu z pewnością znajdą dla siebie jakieś perełki. W menu widzimy brandy takie jak Elie Saab, La Perla czy Oscar de la Renta.
Wszystkie marki, które zdecydowały się na współpracę z Amazonem, musiały zobowiązać się do pójścia klientom „na rękę”. Chodzi m.in. o bezpłatną dostawę i zwroty.
Luksus z Amazonem
Zadowolenie klientów będzie można ocenić po pewnym czasie od wprowadzenia usługi w Europie. Na razie współpracę z Amazonem zachwala jeden z projektantów – Norweg Dundas. Jak zdradził, od 2020 jego sprzedaż bezpośrednia wzrosła o 30 proc., mimo pandemicznych realiów.
Emocje studzi jednak ekspertka od handlu detalicznego Mary Portas. W rozmowie z „The Guardian” pyta: „Czy mają Burberry, czy mają Gucci, czy mają Driesa? To nie brzmi, jak topowe marki na Net-a-Porter”.
Zwraca jednak uwagę na zupełnie inną kwestię – Amazon ma ogromną przewagę nad konkurencją, jeśli chodzi o dostęp do danych. Dzięki ogromnej bazie użytkowników i wiedzy o ich preferencjach koncern będzie w stanie precyzyjnie dotrzeć do dużej grupy klientów potencjalnie zainteresowanych zakupem droższych produktów.