Tchibo wycofuje kultowy produkt. Był dostępny na rynku aż 25 lat

Tchibo wycofuje kultowy produkt. Był dostępny na rynku aż 25 lat

Tchibo
Tchibo Źródło:Shutterstock
Kryzys dopadł kultową markę. Z tego powodu klienci będą musieli obejść się smakiem i pożegnać znany produkt sprzedawany w ofercie. Byliśmy do niego przyzwyczajeni, bo istniał aż 25 lat.

Tchibo to niemiecka marka kojarzona głównie z kawą, choć więksi znawcy wiedzą, że posiada ona swoje sklepy, w których oferuje bardziej złożony asortyment. W specjalnych butkach klienci od lat nabywają m.in. odzież czy sprzęt gospodarstwa domowego. Teraz firma chce zmienić swoją ofertę, a wszystko przez straty.

Wycofany produkt Tchibo. Marka podejmuje trudny krok

Obecnie Tchibo ma największy problem ze sprzedażą odzieży dziecięcej i przyborów kuchennych – są zagrożone. Dużo mówi się o tzw. inflacyjnej niechęci klientów do zakupów, która powoduje, że koncentrujemy się głównie na produktach spożywczych. Z tego powodu sprzedawca odniósł straty EBIT (przed potrąceniem odsetek i podatków) w wysokości 167 mln euro.

Choć sama branża kawowa pozostaje stabilna, a według Niemieckiego Stowarzyszenia Kawy spożycie poza domem kawy w Niemczech gwałtownie wzrosło wraz z zakończeniem pandemii koronawirusa, to jednak wciąż nie wszystko wygląda najlepiej.

Z powodu kłopotów firma zamierza zakończyć z oferowaniem pakietów turystycznych dla grup zorganizowanych, choć te od lat były nieodłączną częścią Tchibo. Z doniesień zagranicznego portalu fvw.de wynika, że marka zamierza wkrótce na dobre zaprzestać sprzedaży usług związanych z turystyką, co może być ciosem dla tych, którzy regularnie korzystali z takich opcji.

Ta oferta Tchibo miała wieloletnią tradycję

W ramach oferty turystycznej Tchibo klienci mogli kupować takie produkty jak odzież trekkingowa czy funkcyjna, buty na wycieczki, specjalne maty, gadżety kampingowe i wiele innych. Wszystko to miało wieloletnią tradycję i gościło na rynku już od 1997 roku. Aktualnie firma chce ograniczyć aktywność – wcześniej już zaprzestała organizowania rejsów oceanicznych.

Dedycja Tchibo to przede wszystkim złe wieści dla touroperatorów, jak: Big Xtra, Eurotours czy Berge & Meer, którzy regularnie korzystali ze współpracy z marką. Wspomniany krok oznacza dla nich utratę istotnego kanału sprzedaży Tchibo Berge & Meer, która w dobrych momentach sięgała nawet 100 mln euro rocznie.

Czytaj też:
Tchibo opuszcza Rosję. Kawosze będą musieli zmienić przyzwyczajenia
Czytaj też:
Łyżka kuchenna z rakotwórczymi składnikami. GIS wydał ostrzeżenie, produkt idzie do utylizacji

Opracowała:
Źródło: chip.de/rtl.de