Pomysł własnych stacji paliw prowadzonych przez sieć Dino powraca co jakiś czas niczym bumerang. Wiele wskazuje na to, że jedna z największych sieci marketów w Polsce wkrótce wprowadzi je w życie. Spółka poszukuje do pracy specjalisty, z kompetencjami w tym zakresie.
Stacje paliw przy marketach. Dino chce poszerzyć zakres działalności
Po raz pierwszy media informowały o tym pięć lat temu. To wówczas spółka Dino Oil uzyskała koncesję na obrót paliwami. Firma planowała różne scenariusze ekspansji na krajowym rynku. Jednym z pomysłów była budowa stacji benzynowych przy swoich marketach. Jak informuje portal wiadomoscihandlowe.pl uzyskane pozwolenie otwierało przed siecią sklepów możliwość otwarć sklepów w nowym formacie, czyli na stacjach paliw. „Kolejną opcją było uruchamianie stacji paliw na potrzeby własnych centrów logistycznych” — czytamy.
Kolejny raz sieć marketów wróciła do swoich planów w ubiegłym roku. W październiku spółka córka Dino Oil wystąpiła o zmianę koncesji na obrót paliwami ciekłymi, a w maju tego roku uzyskała pozytywną decyzję. Pozwolenie jest ważne do 31 grudnia 2030 roku. Firma może prowadzić obrót paliwami ciekłymi na zasadzie pośrednictwa w sprzedaży przy wykorzystaniu kart paliwowych emitowanych przez spółkę Orlen. „Spółka może w ten sposób prowadzić obrót benzynami, olejami napędowymi i gazem płynnym LPG” – zaznacza portal.
Dino planuje otworzyć własne stacje paliw. Koncesja ważna do końca dekady
Jedna z pierwszych stacji może powstać w miejscowości Łobez, gdzie znajduje się piąte centrum dystrybucyjne należące do tej sieci handlowej. W koncesji wskazano jednak, że Dino może sprzedawać oleje napędowe przy wykorzystaniu stacji paliw ciekłych. W tym przypadku może chodzić o stację, która wykorzystywana jest na wewnętrzny użytek, by zatankować wyruszające w trasy samochody ciężarowe.
Zdaniem ekspertów branżowych następne stacje paliw ciekłych mogą powstać na pozostałych siedmiu centrach dystrybucji, a kolejne przy marketach tej sieci. Jak wynika z danych obecnie w Polsce działa ponad 170 stacji paliw należących do sieci handlowych, co stanowi niewielki odsetek przy niemal 8 tys. wszystkich stacji.
Kolejny etap działań Dino. Sieć marketów szuka specjalisty ds. paliw
O planowane stacje paliw przy sklepach Dino, których w Polsce jest już ponad 2,3 tys., coraz częściej dopytują także klienci marketów tej sieci w mediach społecznościowych. Internauci zastanawiają się już nie czy, ale kiedy spółka pójdzie w ślady konkurencji, która od lat posiada własne stacje benzynowe.
Dyskusja nabrała rozgłosu, gdy w sieci pojawiło się ogłoszenie dla specjalisty do spraw paliw. Będzie on odpowiedzialny m.in. za pomoc w projektach dotyczących rozwoju sieci Dino w obszarze stacji paliw, czy nadzór nad bezpiecznym funkcjonowaniem stacji.
Czytaj też:
Najbogatszy Polak, którego świat nie widział. Kim tak naprawdę jest Tomasz BiernackiCzytaj też:
Nie tylko Tomasz Biernacki z Dino. Oto najbardziej tajemniczy miliarderzy w Polsce