W tym roku sieć zamierza otworzyć łącznie około 300 sklepów – poinformował serwis wiadomoscihandlowe.pl. Nowe markety powstaną nie tylko w małych miejscowościach, ale i większych miastach województw wielkopolskiego, dolnośląskiego, zachodniopomorskiego, kujawsko-pomorskiego i opolskiego.
To nie koniec nowości w firmie z siedzibą w wielkopolskim Krotoszynie.
Dino stawia na marki własne
Dotychczas spółka stawiała na znane brandy, prowadziła także sprzedaż lokalnych lub regionalnych przetworów spożywczych.
Obecnie operator supermarketów stawia na rozwój marek własnych. „W ciągu ostatnich czterech lat w supermarketach sieci Dino podwojono udział sprzedanych produktów pod marką własną” — informuje portal wiadomoscihandlowe.pl. W ubiegłym roku stanowiły one 4,5 proc. ze wszystkich oferowanych produktów. To jednak niewiele w porównaniu z ofertą konkurencji.
W dyskontach innych sieci marki własne stanowią powyżej 40 proc. oferty sprzedażowej. Najwięcej produktów sygnowanych swoimi brandami sprzedają: Lidl (49 proc.), Aldi (46 proc.), Biedronka (42 proc.). Poza podium znalazła się sieć Netto (24 proc.).
Wartość sprzedaży produktów marek własnych wyniosła w ubiegłym roku 43 mld zł i była o 16 proc. wyższa niż rok wcześniej — tak wynika z danych opublikowanych przez firmę badawczą GfK. „Tym samym udział marek własnych w rynku FMCG zwiększył się w ubiegłym roku z 20,4 proc. do 21,3 proc”. — czytamy w raporcie.
Czytaj też:
Najbogatszy Polak, którego świat nie widział. Kim tak naprawdę jest Tomasz BiernackiCzytaj też:
Ziemniaki najdroższe od lat. Pogoda nie sprzyjała rolnikom