Sieć marketów zmienia strategię. Gigant stawia na produkty pod własnymi markami

Sieć marketów zmienia strategię. Gigant stawia na produkty pod własnymi markami

Dino Polska
Dino Polska Źródło:Shutterstock
Dino oferuje klientom coraz więcej produktów sprzedawanych pod własną marką. Sieć supermarketów z Krotoszyna idzie śladem innych ogólnopolskich dyskontów. Spółka, która do tej pory oferowała produkty znanych marek, stawia na rozwój artykułów pod własnymi brandami.

Ta wiadomość zelektryzowała nie tylko konkurencję marketów Dino, jest również szeroko komentowana w mediach społecznościowych. Polska sieć detaliczna, która znajduje się na dziesiątym miejscu największych sieci handlowych w Europie, zmienia strategię sprzedaży. Dotychczas spółka stawiała na znane brandy, prowadziła także sprzedaż lokalnych lub regionalnych przetworów spożywczych.

Sieć marketów zmienia strategię. Zaoferuje więcej produktów pod własną marką

Obecnie operator supermarketów stawia na rozwój marek własnych. „W ciągu ostatnich czterech lat w supermarketach sieci Dino podwojono udział sprzedanych produktów pod marką własną” — informuje portal wiadomoscihandlowe.pl. W ubiegłym roku stanowiły one 4,5 proc. ze wszystkich oferowanych produktów. To jednak niewiele w porównaniu z ofertą konkurencji.

W dyskontach innych sieci marki własne stanowią powyżej 40 proc. oferty sprzedażowej. Najwięcej produktów sygnowanych swoimi brandami sprzedają: Lidl (49 proc.), Aldi (46 proc.), Biedronka (42 proc.). Poza podium znalazła się sieć Netto (24 proc.).

Nie wszyscy szukają produktów znanych marek. Dla wielu osób istotna jest cena

„Skąd nagle taka zmiana w strategii?” – dopytują internauci. Zdaniem ekspertów udział produktów sprzedawanych pod marką własną systematycznie rośnie w całym rynku detalicznym. Strategia dalszego rozwoju tego typu produktów przez firmę Dino może przyczynić się do jeszcze większego ich udziału w rynku. Potwierdzają to kolejne zarówno badania, jak i analizy finansowe.

Wartość sprzedaży produktów marek własnych wyniosła w ubiegłym roku 43 mld zł i była o 16 proc. wyższa niż rok wcześniej — tak wynika z danych opublikowanych przez firmę badawczą GfK. „Tym samym udział marek własnych w rynku FMCG zwiększył się w ubiegłym roku z 20,4 proc. do 21,3 proc”. — czytamy w raporcie.

W ofercie jest cała paleta produktów pod własną marką

Pod koniec ubiegłego roku sieć z Krotoszyna zaczęła bardzo intensywnie pracować nad koncepcją nowych brandów. Obecnie Dino oferuje pełen asortyment, począwszy od produktów spożywczych, takich jak: chleb, mleko, śmietana czy masło poprzez karmę dla zwierząt po kosmetyki i produkty chemiczne.

Najwięcej, bo aż jedną piąta sprzedaży Dino stanowią marki własne w kategorii chemii domowej i kosmetyków. W ofercie jest cała paleta produktów. Oprócz mydła w płynie, produktów higieny intymnej, ręczników papierowych czy chusteczek nawilżanych jest wiele innych artykułów pomagających zachować czystość lub przeznaczonych dla dzieci.

Nowy podział produktów przypadł do gustu klientom Dino. Dzięki temu artykuły są w niższej cenie. Poza walorami cenowymi kupujący doceniają także estetykę produktów. Do każdej kategorii sprzedażowej przypisana jest inna marka. Jednym z nich jest rozbudowany brand „Kuchnia Smaku”, pod którym oferowane są zarówno sosy, mrożone dania gotowe, produkty sypkie, jak i przecier pomidorowy. Z kolei warzywa w puszkach i słoikach opatrzone są marką „Warzyw Moc” — czytamy.

Czytaj też:
Ziemniaki najdroższe od lat. Pogoda nie sprzyjała rolnikom
Czytaj też:
Kurki stały się towarem luksusowym. Są droższe od czereśni i borówek

Opracował:
Źródło: wiadomoscihandlowe.pl