- Badania przeprowadzone w 16 miastach Indii opisują cyfrowe życie dzieci w wieku 9-11 lat oraz młodszych (12-15 lat) i starszych nastolatków (16-18 lat), należących do tzw. Generacji Z.
- Ponad 30 milionów spośród 69 milionów przedstawicieli Generacji Z zamieszkałych w miastach posiada telefony komórkowe, a ponadto 3 miliony korzystają z telefonów do łączenia się z Internetem.
- Dzieci sprawdzają możliwości nowych rozwiązań i używają technologii mobilnych w podobny sposób, jak nastolatki.
- Rodzice korzystający z szerokopasmowej komunikacji mobilnej chętniej zapoznają swoje dzieci z nowymi urządzeniami i funkcjami.
Nowy raport Ericsson ConsumerLab zatytułowany Cyfrowe życie Generacji Z opisuje wpływ rozwiązań technologicznych na życie młodych mieszkańców indyjskich miast, którzy korzystają z urządzeń mobilnych. Okazuje się, że nawet w najmłodszej grupie wiekowej (9-11 lat) występuje znaczny poziom przyswojenia zaawansowanych rozwiązań technologicznych, a procent użytkowników korzystających z mobilnego Internetu jest podobny jak w przypadku starszej młodzieży.
Fredrik Jejdling, dyrektor regionu Ericsson Indie, powiedział: Raport prezentuje doświadczenia dynamicznej grupy konsumentów. Ci młodzi ludzie będą w przyszłości kształtować rynek usług mobilnych w naszej branży.
Jesteśmy liderem w dziedzinie technologii szerokopasmowej komunikacji mobilnej, usług zarządzanych i systemów OSS/BSS. Przeprowadziliśmy szczegółowe badania, by pomóc współpracującym z nami operatorom zidentyfikować nowe trendy pojawiające się wśród klientów dodał Fredrik Jejdling.
Jednym z głównych ustaleń raportu jest wzrost liczby najmłodszych użytkowników telefonów komórkowych: już 30 milionów spośród 69 milionów członków Generacji Z zamieszkałych w miastach dysponuje takim urządzeniem. 21% indyjskich dzieci i młodszych nastolatków z tej grupy korzysta z mobilnych usług internetowych w takim samym stopniu, jak starsza młodzież. W przypadku młodszych grup wiekowych można nawet zaobserwować większe prawdopodobieństwo pewnych zachowań, na przykład ściągnięcia filmu z serwisu YouTube co najmniej raz w tygodniu. Dzieci spędzają codziennie około siedem godzin na używaniu gadżetów w telefonach komórkowych, oglądaniu telewizji i korzystaniu z konsol do gier. Łącznie 58% przedstawicieli Generacji Z zamierza zrezygnować z oglądania telewizji na rzecz korzystania z Internetu za pomocą telefonu komórkowego.
Coraz istotniejsze stają się mechanizmy społecznościowe. 77% badanych członków Generacji Z wyraża niezadowolenie z jakości usług w tym obszarze. Młodzi ludzie oczekują natychmiastowego rozwiązania problemów i uzyskania odpowiedzi na pytania, i to również za pośrednictwem takich mechanizmów.
Poziom wykorzystania szerokopasmowej transmisji mobilnej w tym segmencie zależny jest od uwarunkowań rodzinnych. Rodzice korzystający z takich rozwiązań chętniej zapoznają swoje dzieci z nowymi możliwościami. Obecnie 3 miliony użytkowników szerokopasmowej komunikacji mobilnej zamieszkałych w indyjskich miastach to osoby poniżej 18. roku życia. Ponadto 35% użytkowników niekorzystających z tej technologii i posiadających odpowiednie urządzenia zamierza jej użyć w ciągu najbliższych trzech miesięcy.
Jedynie jedna trzecia rodziców jest w stanie kontrolować komunikację dzieci ze światem zewnętrznym. Osoby takie oczekują od dostawców udostępnienia usług umożliwiających zarządzanie i monitorowanie wykorzystania telefonu komórkowego i Internetu przez młodszych członków rodziny. Aż 76% rodziców chciałoby uzyskać od usługodawców rejestr połączeń oraz wiadomości wysyłanych przez dzieci, a 63% byłoby zainteresowanych aplikacją, która blokowałaby niepożądane treści. Co ciekawe, 30% użytkowników w grupie wiekowej 9-18 lat korzysta z filtrów prywatności, uniemożliwiających innym osobom podejrzenie zawartości wyświetlacza telefonu.
Informacje na temat raportu
Dział Ericsson ConsumerLab India przeprowadził szeroko zakrojone badania, obejmujące 16 miast w Indiach, 3421 wywiadów z użytkownikami telefonów komórkowych w wieku od 9 do 18 lat oraz z 1000 rodzicami. Uwzględniono łącznie 7785 miejskich gospodarstw domowych. Stanowi to reprezentację 69 milionów użytkowników ze środowisk miejskich, należących do wszystkich klas społecznych i ekonomicznych. Badanie miało zasięg ogólnokrajowy i obejmowało cztery duże aglomeracje miejskie oraz inne miejscowości, m.in. Bangalore, Ahmedabad, Hajdarabad, Lucknow, Patna, Kota, Chandigarh, Pune, Guwahati, Cuttack, Ujjain oraz Belgaum.
W raporcie uwzględniono czas spędzany przez respondentów w ciągu dnia na wykonywaniu różnych czynności, w tym korzystaniu z urządzeń elektronicznych, a także zagadnienia dotyczące szerokopasmowej transmisji mobilnej i podejmowania decyzji związanych z wyborem usług telekomunikacyjnych. Przedstawiono również trendy występujące wśród rodziców dzieci z obszarów miejskich.
Generacje X i Y to odpowiednio osoby urodzone w latach 1965-1979 oraz 1980-1995. Raport definiuje Generację Z jako osoby urodzone w latach 1994-2004.
Przed rozmową z dzieckiem osoby prowadzące badania uzyskiwały zgodę rodziców lub opiekunów. Obecność rodziców lub opiekunów była wymagana w czasie wywiadu, szczególnie w przypadku młodszych dzieci.
Ericsson ConsumerLab głos konsumenta
Ericsson ConsumerLab od ponad 15 lat bada zachowania klientów i ich preferencje, w szczególności działania i opinie związane z produktami i usługami teleinformatycznymi. Ericsson ConsumerLab udostępnia unikatowe analizy dotyczące trendów rynkowych i konsumenckich.
Wiedza analityczna gromadzona jest w ramach globalnego programu badania klientów, obejmującego co roku wywiady z udziałem 100 000 osób z ponad 40 krajów i 15 wielkich miast, co stanowi statystyczną reprezentację 1,1 mld ludzi. Stosowane są metody zarówno ilościowe, jak i jakościowe. Łączny czas prowadzonych wywiadów mierzony jest w setkach godzin. W badaniach uczestniczą klienci z różnych obszarów kulturowych.
Analitycy Ericsson ConsumerLab działają we wszystkich regionach, w których obecna jest firma Ericsson, dzięki czemu uzyskują globalny obraz rynku rozwiązań teleinformatycznych i stosowanych modeli biznesowych.
Wszystkie raporty ConsumerLab można znaleźć w serwisie www.ericsson.com/consumerlab.
O firmie Ericsson
Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, oferuje społeczeństwu sieciowemu efektywne rozwiązania działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają nam wszystkim swobodniej studiować, pracować i żyć w zróżnoważonych społecznościach na całym świecie.
Nasza oferta obejmuje usługi, oprogramowanie i infrastrukturę teleinformatyczną dla operatorów telekomunikacyjnych i firm z innych branż. Obecnie ponad 40 procent światowego ruchu mobilnego przechodzi przez sieci firmy Ericsson. Obsługujemy sieci klientów, z których korzystają ponad 2 miliardy abonentów.
Działamy w 180 krajach i zatrudniamy przeszło 100 000 pracowników. Forma Ericsson założona w 1876r., ma centralę w Sztokholmie. Firma Ericsson jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.
Zapraszamy na:
www.twitter.com/ericsson_poland
www.youtube.com/ericssonpolska
www.facebook.com/ericssonpolska