Maj był rekordowym miesiącem pod względem liczby zapytań o branżę turystyczną w wyszukiwarce lokalnej panoramafirm.pl, która służy do łatwego odkrywania miejsc i rzeczy w okolicy. Tylko dla haseł biura podróży i agencje turystyczne zanotowano pozytywny trend około 90% wzrostu zapytań w stosunku do kwietnia br.
Polacy chętniej wyszukują informacji związanych z tematyką turystyki. Swoje poszukiwania rozpoczynają od wyszukiwarek Internetowych. Najczęściej wpisywane słowa kluczowe to biura podróży, wskazania na wybranych dostawców oraz konkretne miejsca wakacyjne.
Obserwujemy pewną sezonowość. Wyniki pokazują, iż już w maju zaczynamy wyszukiwać konkretnych informacji. Chętnie też interesujemy się wyjazdami w okresie długich weekendów. Bardzo duża liczba zapytań w naszym serwisie nastraja optymizmem ale i pokazuje, że lokalne wyszukiwarki to skuteczne źródło informacji, np. kiedy szukamy biur podroży, atrakcji turystycznych, ale także restauracji w okolicy, w której obecnie się znajdujemy lub dokąd zmierzamy - mówi Adrian Hinc, Kierownik ds. Produktu w Eniro Polska.
Według raportu Polskiego Związku Organizatorów Turystyki za 2012 r., Polacy nie przestraszyli się kryzysu i o wiele chętniej niż w 2011 wybierali podróże międzykontynentalne. Tegoroczne prognozy dla branży są równie optymistyczne.
W maju w turystyce wyjazdowej rozpoczyna się letni sezon, co może tłumaczyć gwałtowny wzrost liczby zapytań w tym właśnie miesiącu - wyjaśnia Aleksandra Olechnowicz z Ecco Holiday. - Poza tym, w maju tego roku były aż dwa "długie weekendy", co znacząco wpłynęło także na sprzedaż. Na popularność frazy biura podróży wpływ mogła mieć także ogólna sytuacja w branży, związana z bezpieczeństwem podróżowania. W zeszłym miesiącu weszło w życie rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie minimalnej wysokości sumy gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej a MSiT zintensyfikowało prace nad projektem ustawy o Turystycznym Funduszu Gwarancyjnym. Mamy nadzieję, że podjęte działania pozwolą odbudować zaufanie do naszej branży a przede wszystkim zagwarantują polskim turystom beztroskie i bezpieczne wakacje komentuje Aleksandra Olechowicz z Ecco Holiday.
Na bazie danych finansowych pochodzących z KRS wyłonieni zostali liderzy najbardziej wiarygodnych biur podróży w Polsce. Już poprzedni rok szacowany był, według Przedstawicieli Polskiej Izby Turystyki, na nawet 5 mld zł. Specjaliści branży uspokajają, że ten rok powinien być bezpieczniejszy od poprzednich.
***
Eniro jest największą firmą świadczącą usługi w zakresie wyszukiwania lokalnego informacji o firmach, produktach i usługach w krajach skandynawskich. Zarówno firmy, jak i konsumenci mogą, za pośrednictwem produktów Eniro, w łatwy sposób zlokalizować poszukiwane produkty i usługi oraz dokonać ich zakupu, niezależnie od preferowanego sposobu wyszukiwania: przez Internet, katalog czy telefon komórkowy. Reklamodawcy mogą zaprezentować swoją ofertę potencjalnym konsumentom, pozyskać nowych klientów oraz zwiększyć sprzedaż. Spółka zatrudnia łącznie, w krajach skandynawskich oraz w Polsce, prawie 3,200 pracowników i jest notowana na Sztokholmskiej Giełdzie od 2000 r. W 2012 r. przychody firmy wyniosły 3,999 mln koron szwedzkich, a EBITDA (zysk operacyjny przed odsetkami, amortyzacją i podatkami) osiągnęła 976 mln koron szwedzkich. Siedziba Eniro mieści się w Sztokholmie. Więcej informacji o firmie na www.eniro.com.