Odpowiedzialnie każdego dnia!, czyli społeczna odpowiedzialność dla każdego

Odpowiedzialnie każdego dnia!, czyli społeczna odpowiedzialność dla każdego

Dodano:   /  Zmieniono: 

Każdego roku Carrefour podejmuje działania na rzecz społeczeństwa, gospodarki i środowiska wspierając wartościowe inicjatywy oraz realizując projekty edukacyjne. W 2013 roku w Polsce zapoczątkowana została kampania edukacyjna Odpowiedzialnie każdego dnia!, realizowana w ramach międzynarodowej akcji Grupy Carrefour Anti gaspillage (STOP Marnotrawstwu).

Świadomość i wiedza to pierwszy krok do zmiany. Drobna zmiana codziennych nawyków może chronić środowisko, gospodarkę i społeczeństwo, a także wygenerować oszczędności w domowym budżecie. Dlatego Carrefour Polska wraz z partnerami stworzył program Odpowiedzialnie każdego dnia! - internetową bazę wiedzy, w której zamieszczane są porady dotyczące przeciwdziałania marnowaniu żywności i zasobów naturalnych, a także odpowiedzialnego obchodzenia się z odpadami domowymi.

Grupa Carrefour mówi STOP Marnotrawstwu

W ramach akcji STOP Marnotrawstwu Grupy Carrefour, określonych zostało 7 kluczowych obszarów działania: zaangażowanie dostawców w przeciwdziałanie marnotrawstwu, kształtowanie pożądanych postaw pracowniczych, optymalizacja obiegu towarów, edukacja konsumentów, redukcja marnotrawstwa związanego z gospodarką opakowaniami, optymalizacja transportu i logistyki oraz racjonalizacja zużycia energii. Celem akcji jest zwrócenie uwagi pracowników, dostawców i klientów na kwestię marnotrawienia żywności, zasobów naturalnych, czasu, pieniędzy czy talentów.

Carrefour Polska promuje odpowiedzialność na co dzień

Odpowiedzialnie każdego dnia!  to wspólny projekt Carrefour Polska, Federacji Polskich Banków Żywności, Fundacji Partnerstwo dla Środowiska i Stowarzyszenia Niepełnosprawni dla Środowiska EKON, realizowany jako część akcji STOP Marnotrawstwu. Jest to internetowa baza wiedzy, w której zamieszczane są porady dotyczące przeciwdziałania marnowaniu żywności i zasobów naturalnych, a także odpowiedzialnego obchodzenia się z odpadami domowymi. Celem programu jest kształtowanie postaw społecznych poprzez drobne zmiany w zachowaniu, a także wskazanie dodatkowych źródeł oszczędności dla każdej rodziny. Program jest ogólnodostępny i znajduje się na stronie carrefour.pl, w zakładce Odpowiedzialność społeczna w Carrefour. W przygotowaniu treści Carrefour Polska wsparły organizacje partnerskie Federacja Polskich Banków Żywności, Fundacja Partnerstwo dla Środowiska i Stowarzyszenie Niepełnosprawni dla Środowiska EKON.

Marnotrawienie zasobów - problem społeczny, gospodarczy i środowiskowy

Wspomniane inicjatywy Carrefour są odpowiedzią na dotkliwy problem społeczny, gospodarczy i środowiskowy, jakim jest marnotrawienie zasobów i nieodpowiedzialne obchodzenie się z odpadami. Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w Polsce około 71% proc. śmieci trafia na wysypiska - w Niemczech, Holandii czy Szwecji jest to zaledwie 1%. Odpadysą problemem społecznym i środowiskowym wysypiska śmieci przyczyniają się do obniżenia standardu życia lokalnej ludności, obniżają wartość i standard okolicznych terenów, przyczyniają się do skażenia wód gruntowych. Brak utylizacji śmieci jest też problemem gospodarczym - przyczynia się do wyższej ceny opakowań. Wyrzucając żywność marnujemy ciężko zarobione pieniądze. Dla statystycznej polskiej rodziny zakup żywności to aż 25% wszystkich wydatków. Średnio w miesiącu każdy Polak marnuje żywność o wartości 50 złotych. Oznacza to, że czteroosobowa rodzina miesięcznie traci 200 złotych, zaś w skali roku - aż 2400 PLN!  Oszczędzając zasoby, chronimy środowisko naturalne i własny portfel. Drobne zmiany w zwyczajach i organizacji codziennych domowych czynności pozwolą zmniejszyć zużycie wody i energii oraz szkodliwej chemii gospodarczej w domu, co ogranicza negatywny wpływ na środowisko naturalne i pozwala zaoszczędzić pieniądze. Więcej informacji oraz praktyczne porady, jak to zrobić, można znaleźć na stronie programu Odpowiedzialnie każdego dnia!

O programie

Odpowiedzialnie każdego dnia! to internetowa baza wiedzy, gdzie zamieszczane są porady dotyczące przeciwdziałania marnowaniu żywności i zasobów naturalnych, a także odpowiedzialnego obchodzenia się z odpadami domowymi. Celem programu jest kształtowanie postaw społecznych poprzez drobne zmiany w zachowaniu, a także wskazanie dodatkowych źródeł oszczędności dla każdej rodziny. Program jest częścią realizowanej przez Carrefour Polska inicjatywy STOP Marnotrawstwu, której celem jest przeciwdziałanie wszelkim przejawom marnotrawstwa w sklepach Carrefour, a także edukowanie w tym obszarze dostawców, partnerów biznesowych i klientów.

Program jest ogólnodostępny i znajduje się na stronie carrefour.pl, w zakładce Odpowiedzialność społeczna w Carrefour. Partnerami programu Carrefour są organizacje: Federacja Polskich Banków Żywności, Fundacja Partnerstwo dla Środowiska i Stowarzyszenie Niepełnosprawni dla Środowiska EKON.

Patronat medialny nad programem objęły portale odpowiedzialnybiznes.pl i csrinfo.org.

Zapraszamy do odwiedzenia strony programu Odpowiedzialnie każdego dnia!: http://www.carrefour.pl/program-odpowiedzialnie-kazdego-dnia

Grupa Carrefour

Carrefour jest pionierem i liderem wielkiej dystrybucji, który od ponad 50 lat wyznacza standardy na światowych rynkach handlu. Od wielu lat Carrefour jest numerem 1 wielkiej dystrybucji w Europie i numerem 2 na świecie.

O Carrefour Polska

Carrefour Polska należy w 100% do Grupy Carrefour. W 1997 roku w Łodzi otwarto pierwszą placówkę Carrefour w kraju. Od tego czasu Carrefour Polska dynamicznie rozwija się we wszystkich formatach. Dziś pod szyldem Carrefour działa w Polsce blisko 600 placówek: hiper- i supermarkety, sklepy franczyzowe Carrefour Express w dwóch formatach: mini-market i convenience. W portfelu Carrefour znajduje się także 20 galerii handlowych skupionych w dużych i średnich miastach, jest także liderem na rynku przymarketowych stacji paliw. Carrefour Polska aktywnie działa na rzecz aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych, prowadzi szereg projektów na rzecz dzieci i społeczności lokalnych.

Źródło: Carrefour Polska

dostarczył:
netPR.pl