Każdy, kto ma dzieci wie, że to właśnie one mają największy wpływ na to, co i kiedy jemy. Ich rozkład zajęć, czy przedobiadowa drzemka determinują i godziny naszych posiłków, ale też menu, jakie pojawia się na stole. Wpływ ten, jak udowodniło badanie Dwa śniadania Polaków przeprowadzone przez Insytut ARC Rynek i Opinia dla marki TYMBARK jest zdecydowanie pozytywny. Dzięki dzieciom jemy regularniej i co najważniejsze zdrowiej.
Badanie Dwa śniadania Polaków, przeprowadzone w październiku na reprezentatywnej grupie Polaków oraz na grupie młodych mam dla marki TYMBARK potwierdziło, że w tygodniu wszyscy jemy w ogromnym pośpiechu. Mimo tego, to właśnie dzięki dzieciom, posiłki całej rodziny są zdrowsze i bardziej regularne. Pociechy sprawiają, że nie pomijane są śniadania a menu jest starannie układane, tak by docenić jego zbawienny wpływ na zdrowie oraz samopoczucie przez cały dzień.
Śniadanie to dla mnie bardzo ważny posiłek. Kiedyś nie przywiązywałam do niego aż takiej wagi, ale dziś nie wyobrażam sobie, żeby moje dzieci wyszły bez śniadania do przedszkola. Przy moich maluchach nauczyłam się naprawdę wielu bardzo ważnych rzeczy, w tym właśnie jedzenia zdrowych śniadań - powiedziała podczas badań mama 5-letniego Fryderyka i 2,5-letniej Klary.
Dbając o prawidłowy rozwój swojego dziecka, młode mamy, dużo częściej i chętniej niż kobiety bezdzietne, przygotowują posiłki zawierające duże ilości witamin i składników odżywczych. Starają się, by już od samego rana dostarczać swoim pociechom, ale też i wszystkim pozostałym domownikom niezbędnych porcji warzyw, owoców lub soku. Zdaniem badanych mam, to właśnie sok jest porcją witamin, która najbardziej pasuje do śniadania (22 proc.). Jaki jest powód takiej decyzji? Przede wszystkim wygoda i szybkość podania dzięki optymalnej temperaturze do picia, ale też uwielbiany przez dzieci i dorosłych smak. Pociechy przepadają przecież za sokami więc nie trzeba dodatkowo zachęcać ich do picia. Rano, kiedy każdy liczy się z czasem, dorośli też wolą napić się soku niż czekać, aż gorący napój ostygnie.
Wybierając soki, młode mamy zawsze jednak sprawdzają skład i wartości odżywcze serwowanego swoim pociechom soku. Badania marki TYMBARK pokazały, że kupując sok, największe znaczenie ma jego skład (64 proc.). Kolejnymi kryteriami przy wyborze tego produktu są cena (14 proc.) oraz marka (14 proc.). Jedynie dwa procent Polaków kupuje soki, które polecają mu znajomi oraz rodzina.
Ze względu na brak czasu, od poniedziałku do piątku musimy niestety iść na pewne kompromisy. Co innego w weekend. Wtedy, śniadanie weekendowe, co pokazało badanie Dwa śniadania Polaków marki TYMBARK, wygląda zupełnie inaczej. Przede wszystkim róźni się sama atmosfera jedzenia. Jesteśmy z reguły wypoczęci i nie stresujemy się pracą. Dzieci od razu wyczuwają pozytywne wibracje, wiedząc już, że właśnie zaczyna się wspaniały, spędzany rodzinnie dzień. W sobotę i niedzielę, nieco leniwie, do przygotowywania śniadania zabiera się najczęściej cała rodzina. W takiej przyjemnej atmosferze wybieramy z lodówki nasze ulubione potrawy, starając się by na stole znalazły się zdrowe produkty. W weekend mamy po prostu czas, ale i ochotę na przygotowanie bardziej wykwintnego menu. Badania wykazały, że w sobotę i niedzielę dużo częściej obecne są na naszym śniadaniowym stole: właśnie sałatki (27 proc. w weekend i 16 proc. w tygodniu), warzywa (odpowiednio 27 proc. 20 proc.), owoce (22 proc. i 18 proc.) oraz soki (20 proc. i 17 proc.).
Według młodych mam, weekendowe śniadanie to idealny posiłek, podczas którego w końcu jest wystarczająco dużo czasu na smaczny, zdrowy i rodzinny posiłek. Dbać o menu śniadaniowe można przez siedem dni w tygodniu, bo jak pokazało badanie, aż 39 proc. Polaków nie może funkcjonować bez tego posiłku. Szklanka soku do śniadania to doskonała okazja do zapewnienia pierwszej z pięciu porcji rekomendowanego przez dietetyków, dziennego spożycia warzyw, owoców lub soku, zwłaszcza w zabiegane dni, kiedy rano czasu na zrobienie sałatki po prostu brakuje. Dodatkowo, aura na dworze sprzyja ostatnio przeziębieniom i grypie więc odpowiednia dawka witamin z pewnością pomoże dorosłym i maluchom wygrać z jesiennymi wirusami i pozwoli cieszyć się rodzinnymi chwilami na dworze.
Informacje o marce TYMBARK
Marka Tymbark to zdecydowany lider na rynku soków, nektarów i napojów w Polsce. To także jedna z najbardziej wartościowych i najlepiej postrzeganych przez konsumentów marek. Na 10 Polaków, aż 9 dobrze zna Tymbark (źródło: Millward Brown SMG/KRC, luty 2013). Tymbark odniósł również sukces na Facebooku, gdzie gromadzi najwięcej fanów w kategorii FMCG.
Firma buduje swoją pozycję poprzez innowacyjność i elastyczność w reagowaniu na nowe wyzwania rynkowe, kreuje trendy i wyznacza nowe kierunki rozwoju. Produkty sygnowane logo Tymbark są znane w prawie 30 krajach na całym świecie, m.in.: w Rumunii, Litwie, Łotwie, Wielkiej Brytanii, Kanadzie, Irlandii, US A, Szwecji, Finlandii, Holandii, na Malcie i Cyprze.
W ofercie spółki znajduje się szeroka oferta soków owocowych i warzywnych w kartonach i bardzo wygodnych butelkach plastikowych. Do ich produkcji używa się tylko najwyższej jakości owoców, dzięki którym mają doskonały i niepowtarzalny smak. Wszystkie soki od Tymbarku, nie zawierają dodatku cukru, konserwantów i sztucznych barwników bez względu na rodzaj opakowania.