Mapa prezentuje zróżnicowanie wielkości gospodarstwa domowego w warszawskich dzielnicach. Na mapie kolorem czerwonym zaznaczone zostały obszary zamieszkiwane przez duże gospodarstwa domowe, kolorem jasnożółtym osiedla zamieszkiwane przez małe gospodarstwa domowe.
W Warszawie jest 775,5 tys. gospodarstw domowych. Średnia wielkość gospodarstwa domowego w Warszawie wynosi 2,21 osoby. Dla porównania średnia ogólnopolska to 2,83 osoby.
Zróżnicowanie wielkości gospodarstw domowych na terenie Warszawy jest duże dzielnicą o najniższej liczbie osób przypadającej na jedno gospodarstwo domowe jest Śródmieście Północne (1,77). Osiedlem o najwyższej średniej liczbie osób w gospodarstwie domowym są Szamociny na Białołęce, która wśród warszawskich dzielnic charakteryzuje się największą średnią wielkością gospodarstwa domowego.
Informacje o badaniu
Dane prezentowane na mapie pochodzą z bazy GfK Address Points, czyli bazy budynków mieszkalnych z informacją o potencjale demograficznym i ekonomicznym, pozwalającej na analizy w dowolnie zdefiniowanych obszarach. W przypadku omawianej mapy, dane zostały zagregowane do osiedli przygotowanych na podstawie Miejskiego Systemu Informacji. Instytut GfK Polonia posiada w swoich zasobach mapy cyfrowe osiedli dla wszystkich większych miast Polsce.
GfK Address Points uwzględnia następujące dane:
- adres: nazwa ulicy i jej numer,
- nazwa miejscowości i kod pocztowy,
- liczba mieszkań,
- liczba mieszkańców,
- wiek mieszkańców w przedziałach,
- płeć mieszkańców,
- typ budynku: jedno- i wielorodzinny,
- Ogólna Siła Nabywcza GfK,
- Siła Nabywcza dla Handlu Detalicznego,
- współrzędne geograficzne X i Y,
- jednostki administracyjne.
GfK
Instytut GfK jest zaufanym źródłem rzetelnych informacji o rynku i konsumentach. Umożliwia podejmowanie trafniejszych decyzji. Łączy pasję badawczą 13 000 ekspertów. Posiada 80 lat doświadczeń w analizowaniu i interpretowaniu danych. Dostarcza analiz, zarówno na poziomie globalnym, jak i rynków lokalnych, w ponad 100 krajach.
Dzięki stosowaniu innowacyjnych rozwiązań łączących technologię i naukę, zmienia "big data" w "smart data", zwiększając przewagę konkurencyjną swoich klientów i jednocześnie wzbogacając doświadczenia i decyzje konsumentów.