Wykonawcą prac na odcinku Leszno Południe - Kaczkowo trasy S5 był Budimex. GDDKiA zleciło wykonanie dwóch jezdni po dwa pasy o łącznej długości 9,5 km iraz węzła Leszno Południe na przecięciu S5 oraz drogi wojewódzkiej nr 323. Zakres prac obejmował także budowę ośmiu obiektów inżynieryjnych: mostu, 6 wiaduktów drogowych, górnego przejścia dla zwierząt na S5 oraz nad linią kolejową E59, oraz przepustów, urządzeń ochrony środowiska i oświetlenia drogowego.
– Droga ekspresowa S5 to jedna z najważniejszych arterii komunikacyjnych w Polsce, wspierająca rozwój gospodarczy naszego kraju. Dzięki udostępnieniu kolejnego odcinka S5 skorzystają nie tylko duże aglomeracje, takie jak Poznań i Wrocław, ale także małe miejscowości, przez które przebiega obecnie ruch tranzytowy. Dla mieszkańców i kierowców każdy kolejny kilometr bezpiecznej i nowoczesnej drogi jest dobrą wiadomością – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
– Bardzo mnie cieszy, że udało się sprawnie przeprowadzić inwestycję, która ma tak duże znaczenie dla kierowców i całego regionu. To kluczowy węzeł komunikacyjny. Nie tylko łączy dwie wielkie aglomeracje, ale przemieszczają się tędy samochody między A2 oraz A4 i A8, dlatego tak istotne było usprawnienie ruchu na tym odcinku. Jestem przekonany, że użytkownicy od razu odczują poprawę komfortu – dodał Artur Popko, Członek Zarządu Budimex SA.
Czytaj też:
Konsorcjum Budimex - Strabag wybuduje zachodnią obwodnicę Łodzi
Jak informuje GDDKiA, w ramach S5 Poznań – Wrocław w budowie są obecnie jeszcze cztery odcinki: Poznań – Wronczyn (16,5 km), Radomicko-Leszno Południe (19,1 km) – oddanie do ruchu planowane jeszcze w tym roku oraz Wronczyn - Kościan Południe (18,9 km) i Kościan Południe – Radomicko (15,7 km), których ukończenie jest planowane pod koniec przyszłego roku.