Na wakacje czekamy często cały rok, odkładając pieniądze na wymarzony wyjazd. Później podpisujemy umowę z biurem podróży i wyjeżdżamy w wymarzone miejsce. Problem pojawia się wtedy, gdy ośrodek wypoczynkowy lub hotel nie spełniają naszych wymagań. Czy w takiej sytuacji mamy prawo domagać się odszkodowania?
Kiedy należy się odszkodowanie za nieudane wakacje?
Odszkodowanie za zmarnowany urlop należy się turystom w kilku sytuacjach. O rekompensatę mogą starać się osoby, które podpisały z biurem podróży umowę, a usługodawca nie spełnił warunków zapisanych w umowie. Co to oznacza w praktyce? Jeśli pobyt turystów trwał krócej niż powinien, nie było posiłków, pokój hotelowy nie spełniał warunków, możemy starać się o rekompensatę.
Za co można otrzymać odszkodowanie na wakacjach?
Do najczęstszych przyczyn reklamacji składanych w biurze podróży należą:
- problemy z zakwaterowaniem (inny standard wyposażenia pokoju, problemy z dostępem do bieżącej wody, niedziałająca klimatyzacja)
- brak wifi w hotelu
- inne posiłki niż te określone w folderze lub limitowane godziny ich wydawania
- brak balkonu w pokoju
- hałas, problemy z komunikacją z personelem w hotelu
- pluskwy i insekty w pokojach
W takiej sytuacji w pierwszej kolejności należy starać się wyjaśnić sytuację z biurem podróży. Jeśli biuro podróży rażąco nie spełniło warunków, klient może domagać się odszkodowania lub zadośćuczynienia za zmarnowane wakacje.
Kiedy złożyć reklamację w biurze podróży?
Turysta niezadowolony z usługi biura podróży ma 30 dni na złożenie reklamacji. Powinien w niej wyjaśnić, dlaczego jego zdaniem usługodawca nie dopełnił warunków umowy. Przepisy nie określają, w jakim terminie biuro podróży musi odnieść się do roszczeń klienta. Jeszcze do niedawna było to 30 dni, ale termin ten został zniesiony.
Czytaj też:
Polacy rzucili się na wakacyjne wyjazdy. Biuro podróży zdradza, co wpłynęło na tak ogromny wzrostCzytaj też:
Te kraje turystyczne są tańsze od Polski. Słonecznie, pięknie i nad morzem